Sedan Svedea startades har kvalitet och service varit en central del i vårt arbete. Därför tar vi löpande tempen på branschen och frågar våra båtkunder hur de upplever bemötande, service och kvalitet hos marinsäljare och marinverkstäder runt om i landet. Svaren resulterar i utmärkelsen ”Årets marinsäljare” och ”Årets marinverkstad".
Motivering
Årets vinnare har samlat ihop många kundsvar och har dessutom fått höga omdömen. En perfekt kombination som visar hur viktigt det är med ett riktigt bra kundbemötande hela vägen. Kundnöjdhet är A och O för Blekingefirman, vilket har burit ända till topplaceringen. Mycket välförtjänt kniper Marinkompaniet utmärkelsen Årets marinsäljare 2020.
Motivering
Årets vinnare levererar service utöver det vanliga med sitt familjära och tillmötesgående sätt. De levererar alltid utmärkta kalkyler, tydlig kommunikation och en skadehantering i toppklass. Med en osviklig känsla för sina kunder och en förmåga att lösa frågor på ett okonventionellt sätt får Finessa Båt utmärkelsen Årets marinverkstad 2020.
Topp tre, Årets marinverkstad 2020
Topp tre, Årets marinsäljare 2019
Topp tre, Årets marinverkstad 2019
Topp tre, Årets marinsäljare 2018
Topp tre, Årets marinverkstad 2018
Topp tre, Årets marinsäljare 2017
Topp tre, Årets marinverkstad 2017
I en enkät frågar vi våra kunder som under perioden 1 januari–30 september har köpt båt via återförsäljare eller som har haft en skada, hur de har upplevt bemötande, service och kvalitet under sin reparation och sitt båtköp. Båtägarnas åsikter är alltså avgörande när Svedea utser årets vinnare.