Sedan Svedea startades har kvalitet och service varit en central del i vårt arbete. Därför tar vi löpande tempen på branschen och frågar våra båtkunder hur de upplever bemötande, service och kvalitet hos handlare och verkstäder runt om i landet. Svaren resulterar i utmärkelsen ”Årets marinhandlare” och ”Årets marinverkstad".
Motivering Höga betyg på kundbemötande, genomgång av båten vid leverans och en atmosfär som kunderna trivs i utmärker årets vinnare. Ingen slump att de hamnat på prispallen tidigare. Grattis Gestrike Marincenter till utmärkelsen Årets marinhandlare 2022!
Motivering Med genomarbetade och tydliga underlag tar sig årets vinnare an rader av skadeärenden och visar prov på såväl kreativa som proaktiva kunddialoger. Grattis Oxelösunds Båt & Motor till utmärkelsen Årets marinverkstad 2022!
Topp tre, Årets marinverkstad 2022
Oxelösunds Båt & Motor, Oxelösund
Marine Store, Norrtälje
Steve Olsson Båt, Göteborg
Så utses vinnarna
I en enkät frågar vi våra kunder som under perioden 1 januari–30 september har köpt båt via återförsäljare eller som har haft en skada, hur de har upplevt bemötande, service och kvalitet under sin reparation och sitt båtköp. Båtägarnas åsikter är alltså avgörande när Svedea utser årets vinnare.