Vår skadereglering

Vårt mål är att ta hand om alla skador så snabbt och smidigt som möjligt. Har du några frågor om vår skadereglering kan du alltid ringa oss.

Direktreglering är enklast för kunden

Med direktreglering slipper kunden ligga ute med pengar för veterinärbesöket eftersom vi på Svedea betalar ersättning direkt till er på djursjukhuset eller kliniken. Kunden betalar bara självrisk och de delar av behandlingen som eventuellt inte ersätts av försäkringen på plats.

SÅ HÄR GÖR DU OM KUNDEN VILL DIREKTREGLERA

  • Mejla journalutdrag, kvitto samt eventuella övriga handlingar som vi behöver för att bedöma skadan till oss. Märk allt med kundens försäkringsnummer och personnummer samt kattens namn.
  • Vi återkommer sedan till dig så snabbt som möjligt via mejl. Om vi godkänner direktregleringen tar du bara betalt av kunden för den del vi inte ersätter.
  • Vi betalar sedan resterande belopp direkt till er på djursjukhuset/kliniken. 

DET GÅR INTE ALLTID ATT DIREKTREGLERA

Vi måste ibland säga nej till direktreglering. Det kan bland annat bero på:

  • Tiden på dygnet (direktregleringens öppettider: vardagar 09.00–16.00)
  • Att försäkringen inte är betald
  • Veterinärmedicinska orsaker (t.ex. medfödda sjukdomar eller katt som har särskilt villkor i försäkringen)

I de fall det inte går att direktreglera ska kunden betala hela kostnaden till er på djursjukhuset/kliniken och sedan skicka in en skadeanmälan till oss. 

Kontaktuppgifter

0771-160 196

direktreglering@svedea.se

Anmäl andra skador

Om kunden vill anmäla annan skada än veterinärvård fyller kunden i en skadeblankett som sedan mejlas eller skickas in till oss. Om kunden vill fylla i blanketten direkt på datorn behöver den sparas ner innan man börjar fylla i den. 

Anmäl skada