AB Nian i Älvsbyn tog hem utmärkelsen Årets skoterverkstad även 2023!

2023-05-11

Årets skoterhandlare och skoterverkstad kommer från Norrbotten!

Svedea uppmärksammar varje år de handlare och verkstäder som kunderna tycker är bäst på bemötande, service och kvalitet. Årets utmärkelser går till AB Nian i Älvsbyn och MJM Powersports i Gällivare.

För sjätte året i följd utnämner Svedea Årets skoterhandlare och skoterverkstad för att markera hur viktiga dessa aktörer är för en livskraftig snöskoterbransch. Det är kundernas omdömen i samband med köp, service och reparationer som ligger till grund för utmärkelserna.

– Vi som älskar skoterlivet är beroende av en fungerande bransch, där handlare och verkstäder kan betyda allt för en lyckad säsong. Om skotern behöver repareras vill du att det ska göras så snabbt och bra som möjligt och köper du en ny vill du också ha bästa möjliga service och leverans i tid, säger Andreas Stormfjäll, affärsansvarig för snöskoter på Svedea.

– Det är just service, kvalitet och bemötande vi vill uppmärksamma med utmärkelserna och vi gläds åt att kundernas omdömen blir bättre och bättre för varje år. Årets båda förstapristagare är föredömen för branschen och riktigt värdiga vinnare, fortsätter Andreas Stormfjäll.

Årets Skoterhandlare 2023

1. MJM Powersports AB, Gällivare
  2. Idreskoter & Motor AB, Idre
  3. Sollefteå Servicecenter AB, Sollefteå

Motivering

MJM Powersports får utmärkelsen Årets skoterhandlare 2023 för sitt hårda arbete med kundnöjdhet vilket yttrar sig i mycket hög rekommendationsvilja hos kunderna. Utöver fina omdömen om bemötande och service nämner kunderna ordning och reda i både butik och verkstad. En välförtjänt förstaplats!

Årets Skoterverkstad 2023

1. AB Nian, Älvsbyn
  2. Oktan Sverige AB, Östersund
  3. Crossfix AB, Piteå

Motivering

AB Nian gör ett fantastiskt år och lyckas behålla förstaplatsen sedan förra året! De får utmärkelsen Årets skoterverkstad 2023 för en oerhört hög och jämn nivå på service och bemötande där extremt bra ordning på kalkyler, hjälpsamhet samt lösningsorienterade är omdömen som sticker ut. Riktigt bra jobbat!

– De verkstäder och handlare som nämns här är bäst i sina kategorier, men jag vill poängtera att det finns många andra aktörer som arbetar aktivt och långsiktigt med kundupplevelsen. Konkurrensen om topplaceringarna är hård och jag blir inte förvånad om det är nya namn som tar sig in på listorna nästa år, avslutar Andreas Stormfjäll.

Läs mer om utmärkelserna och tidigare vinnare.

Andreas Stormfjäll

Affärsansvarig snöskoter och ATV