Årets skoterverkstad och skoterhandlare

Sedan Svedea startades har kvalitet och service varit en central del i vårt arbete. Därför tar vi löpande tempen på branschen och frågar våra skoterkunder hur de upplever bemötande, service och kvalitet hos verkstäder och handlare runtom i landet. Svaren resulterar i utmärkelsen ”Årets skoterverkstad” respektive ”Årets skoterhandlare".

Årets skoterverkstad 2022

Juryns motivering

"Nian får utmärkelsen Årets skoterverkstad 2022 för en framgångsrik kombination av duktiga mekaniker, snabb service och trevligt bemötande. Ur alla fina kundomdömen märks ord som hjälpsamma, lösningsorienterade och trevliga. Vi på Svedea gläds åt Nians mycket välförtjänta utmärkelse!"

Tre i topp

1. AB NIAN, Älvsbyn
2. Cubic, Mora
3. Ljungbergs Motor, Sveg

 

Årets skoterhandlare 2022

Juryns motivering

"Cubic får utmärkelsen Årets skoterhandlare 2022 för en servicenivå utöver det vanliga och ett familjärt bemötande som får alla kunder att känna sig välkomna. Kundomdömena har varit närmast lyriska och från Svedeas sida kan vi bara ställa oss i hyllningskören. En mycket värdig vinnare!"

Tre i topp

1. Cubic, Mora
2. Idreskoter & Motor AB, Idre
3. Motorcenter i Helsingland AB, Bollnäs

Så utses vinnarna

I en enkät frågar vi våra kunder som under perioden november föregående år till april innevarande år har köpt snöskoter via återförsäljare eller som har haft en skada, hur de har upplevt bemötande, service och kvalitet under sitt skoterköp, service eller reparation. Skoterägarnas åsikter är alltså avgörande när Svedea utser årets vinnare.

Årets skoterverkstad 2021 – topp tre

  1. Säters Cykel & Motor, Säter
  2. Oktan Sverige, Östersund
  3. Tords Motorservice, Boden

Juryns motivering
”Säters Cykel & Motor får utmärkelsen Årets skoterverkstad 2021 tack vare fantastiskt fina omdömen och ett föredömligt samarbete. De är tydliga i sin kommunikation, håller vad de lovar, levererar kvalitet i rätt tid samt förser oss med träffsäkra kalkyler. En skoterverkstad i toppklass!”

Årets skoterhandlare 2021 – topp tre

  1. Idreskoter & Motor AB, Idre
  2. Yamaha Center, Luleå
  3. Nila Fritid i Malå AB, Malå

Juryns motivering
”Idreskoter & Motor får utmärkelsen Årets skoterhandlare 2021 för sitt utpräglade kundfokus och många kundomdömen. De är måna om att lyssna till och förstå kunden och tillgodose de önskemål och behov som efterfrågas. Här har vi en skoterhandlare som vet vad kundservice innebär!"

Årets skoterverkstad 2020 – topp tre

  1. Tords Motorservice AB, Boden
  2. Idre Skoter & Motor AB, Idre
  3. Terrängmaskiner AB, Sundsvall

Juryns motivering
”Årets skoterverkstad sticker ut med en hög svarsfrekvens på undersökningen och alla svar ger oss samma bild – kunderna kommer gärna tillbaka. Tords Motorservice håller mycket god ordning på sina kalkyler och arbeten för oss som försäkringsbolag. Service eller butiksärenden tycks inte spela någon roll, kunden får alltid lika god uppmärksamhet och tvekar inte när de får möjlighet att lämna sina höga kundbetyg om årets skoterverkstad 2020!”

Årets skoterhandlare 2020 – topp tre

  1. Ytterocke Production AB, Mattmar
  2. Sollefteå Service Center AB, Sollefteå
  3. Tords Motorservice AB, Boden

Juryns motivering
”Årets skoterhandlare har väldigt många kunder som är beredda att lämna ett omdöme om sin butik och alla ger samma betyg – nämligen högsta möjliga! Att på ett okomplicerat och personligt sätt ge kunden ständig uppmärksamhet och service över förväntan gör Ytterocke Production till en värdig vinnare av årets skoterhandlare 2020!"

Årets skoterverkstad 2019 – topp tre

  1. Sixten Nilsson, Boden
  2. Yamaha Center Luleå
  3. AB Nian, Älvsbyn

Juryns motivering
”Med en stark känsla för ordning och reda både på verkstadsbänken och i kundupplevelsen. Hög kundnöjdhet, träffsäkra kalkyler, det lilla extra och hög leveransnivå inom alla områden sedan många år visar verkligen prov på en verkstad där kunderna hamnar i första rummet!”

Årets skoterhandlare 2019 – topp tre

  1. MJM Powersports, Gällivare
  2. Tords Motorservice, Boden
  3. Idre Bensin & Service, Idre

Juryns motivering
”För ett långsiktigt och metodiskt arbete med kundupplevelsen genom hela affären. Att alltid sätta kunden i fokus oavsett vilket ärende det gäller visar verkligen det goda exemplet på hur man skapar och upprätthåller långsiktiga kundrelationer!”