2018-10-15
Svedea vill bidra till marinbranschens utveckling och har därför instiftat kvalitetsutmärkelserna Årets marinverkstad och Årets marinsäljare. Gemensamt för båda utmärkelserna är att det är konsumenternas upplevelse i butiker och verkstäder som ligger till grund för resultatet. Fler än 1 800 personer har tyckt till om sina reparationer, båtköp eller vattenskoterköp i en webbenkät med frågor om verkstädernas och säljarnas bemötande, service och kvalitet.
– Verkstäderna och handlarna är motorn för branschens gemensamma utveckling. Med hjälp av dessa två utmärkelser hoppas vi kunna bidra till att utveckla verkstädernas och handlarnas service och kvalitet, säger Henrik Eurén, chef för partnersamarbeten på Svedea.
Priset för Årets marinverkstad 2018 går till Norrby Marin i Eskilstuna och priset som Årets marinsäljare tilldelas Kalix Maskiner.
Topp tre, Årets marinverkstad
1. Norrby Marin, Eskilstuna
2. Flipper Marin, Stockholm
3. Yamaha Marine Store Norrtälje & Bergshamra
Topp tre, Årets marinsäljare
1. Kalix Maskiner, Kalix
2. ATV & Fritid i Sverige, Söderköping
3. Yamaha Center, Karlstad
– Kundservice är en färskvara och det är otroligt viktigt att aldrig släppa fokus på detta om man vill nå absolut kundnöjdhet. Det gäller verkligen i allt man gör, från första kontakt till att affären är slutförd eller skadan åtgärdad. Glädjande nog ser vi att flera företag utvecklat sin kundnöjdhet sedan förra årets tävling och ser med spänning fram mot kommande resultat, avslutar Henrik Eurén.