Mc, hundar, snöskoter och båt

Svedea lyssnar på kunderna

Vi har i många år genomfört kundundersökningar för att lära oss mer om hur våra kunder ser på livet med de produkter vi försäkrar. Ju mer vi vet, desto bättre produkter och service kan vi erbjuda. Här kan du ta del av våra senaste undersökningar.

Mc-kollen

Vad tycker våra kunder om livet med hoj? Vilka är de största riskerna? Hur ofta byter man hjälm? Årets undersökning skickades till 25 000 av Svedeas mc-kunder under april månad och fick över 3 500 svar, cirka 14 % Om du representerar mc-branschen eller media och vill återge delar ur rapporten går det utmärkt, men tänk på att ange källan.

Mc-kollen 2023 Mc-kollen 2022 Mc-kollen 2021

Stefan Karlsson
Affärsansvarig mc
stefan.karlsson@svedea.se

Hundpanelen 2022

Vad tycker våra kunder om livet som hundägare, på djupet? Vi vände oss till alla våra hund- och jakthundskunder för att fråga om de är intresserade av att ingå i vår nya kundpanel. Kunder som alltså är villiga att ställa upp på enkäter, gruppdiskussioner och djupintervjuer.

Engagemanget var stort och vi har idag en panel på över 800 kunder – Hundpanelen. Vi får anledning att återkomma till slutsatser och uppslag till aktiviteter och andra insatser Hundpanelen bidragit med. Tills vidare återger vi den rapport som lade grunden till den första gruppdiskussionen.

Hundpanelen 2022

Catalina Gustafsson
Verksamhetsutvecklare djur
catalina.gustafsson@svedea.se

Båtlivsundersökningen

Vad tycker våra kunder om båtlivet? Vilka är de största riskerna? Hur gör man för att skydda sig från stölder?

Undersökningen genomfördes bland Svedeas båtkunder under februari och fick drygt 5 800 svar! Om du representerar båtbranschen eller media och vill återge delar ur rapporten går det utmärkt, men tänk på att ange källan.

Båtlivsundersökningen 2021 Båtlivsundersökningen 2023

Göran Södergren
Affärsansvarig båtförsäkringar och vattenskoter
goran.sodergren@svedea.se

Skoterkollen

Vad tycker våra kunder om snöskoterlivet? Vilka är de största riskerna? Vilken snöskotertyp är populärast?

Årets undersökning genomfördes bland Svedeas snöskoterkunder under mars månad och fick hela 9 760 svar! Om du representerar skoterbranschen eller media och vill återge delar ur rapporten går det utmärkt, men tänk på att ange källan.

Skoterkollen 2021

Andreas Stormfjäll
Affärsansvarig snöskoter & ATV
andreas.stormfjall@svedea.se

Båtlivsundersökningen 2021 – vattenskoter

Vem är vattenskoterköparen? Vilken inställning har vattenskoterägare till körkort? Vilka är de största riskerna med att köra vattenskoter?

Årets undersökning genomfördes under februari och drygt 1 400 svar. Om du representerar vattenskoterbranschen eller midia och vill återge delar ur rapporten går det bra, bara du anger källan.

Båtlivsundersökningen 2021 – vattenskoter

Göran Södergren