Svedea tar tempen på kunderna

Vi har i många år genomfört kundundersökningar för att lära oss mer om hur våra kunder ser på livet med de produkter vi försäkrar. Ju mer vi vet, desto bättre produkter och service kan vi erbjuda. Här kan du ta del av våra senaste undersökningar.

Båtlivsundersökningen 2021

Vad tycker våra kunder om båtlivet? Vilka är de största riskerna? Hur gör man för att skydda sig från stölder? Undersökningen genomfördes bland Svedeas båtkunder under februari och fick drygt 5 800 svar! Om du representerar båtbranschen eller media och vill återge delar ur rapporten går det utmärkt, men tänk på att ange källan.

Här hittar du rapporten för Båtlivsundersökningen 2021.

Göran Södergren
Produktchef båtförsäkringar
goran.sodergren@svedea.se

Mc-kollen 2021

Vad tycker våra kunder om livet med hoj? Vilka är de största riskerna? Hur ofta byter man hjälm? Årets undersökning genomfördes bland Svedeas mc-kunder under februari månad och fick hela 17 700 svar! Om du representerar mc-branschen eller media och vill återge delar ur rapporten går det utmärkt, men tänk på att ange källan.

Här hittar du rapporten för Mc-kollen 2021.

Stefan Karlsson
Produktchef mc-försäkringar
stefan.karlsson@svedea.se

Skoterkollen 2021

Vad tycker våra kunder om snöskoterlivet? Vilka är de största riskerna? Vilken snöskotertyp är populärast? Årets undersökning genomfördes bland Svedeas snöskoterkunder under mars månad och fick hela 9 760 svar! Om du representerar skoterbranschen eller media och vill återge delar ur rapporten går det utmärkt, men tänk på att ange källan.

Här hittar du rapporten för Skoterkollen 2021.

Fredrik Lilliehöök
Produktchef snöskoter
fredrik.lilliehook@svedea.se

Båtlivsundersökningen 2021 – vattenskoter

Vem är vattenskoterköparen? Vilken inställning har vattenskoterägare till körkort? Vilka är de största riskerna med att köra vattenskoter? Årets undersökning genomfördes under februari och drygt 1 400 svar. Om du representerar vattenskoterbranschen eller midia och vill återge delar ur rapporten går det bra, bara du anger källan.

Här hittar du rapporten för Båtlivsundersökningen 2021 – vattenskoter.

Göran Södergren
Produktchef båtförsäkringar