Sök på Svedea.se

2021-06-03

Svedea på pallen i årets förmedlardiskundersökning

Efter delvinster i underkategorierna "Enkla att arbeta med" och "Skadehantering" placerar sig Svedea på en andraplats i SFM:s tävling Årets Förmedlardisk Sak.

Svenska försäkringsförmedlares förening, SFM, har i veckan korat vinnaren av pokalen för årets förmedlardisk inom liv och sak. I klassen Årets Förmedlardisk Sak bland förmedlarna lade Svedea beslag på andra plats. Bakgrunden till framgången är vinst i två viktiga underkategorier: ”Enkla att arbeta med” och ”Skadehantering”.

– Jag är oerhört stolt över mitt gäng och de kliv vi har tagit under året. Vi har verkligen lyssnat på det som är viktigt – att vara enkla att ha att göra med och att vi levererar på skaderegleringen. Det är precis som det ska vara, säger Christina Almtun, affärsområdeschef för företagsförsäkring på Svedea.

SFM skriver på sin webbplats att den insamlade datan tydligt visar att ”enkla att arbeta med” är den faktor som påverkar helhetsbetyget allra starkast.

– Konkurrensen på marknaden är stenhård och marginalerna är alltid små, därför är resultatet en bekräftelse på att vi är på väg åt rätt håll och otroligt stort för oss, säger Viktor Skalin, ansvarig trading på Svedea.

Utmärkelserna är resultatet av den årliga undersökning SFM sedan 2018 skickar till försäkringsförmedlare och administratörer över hela landet. I år deltog 731 personer i enkätundersökningen där 53 % avsåg sakförmedling.

Christina Almtun

Affärsområdeschef företag