Mäklarnavet välkomnar små och medelstora företag.

2015-10-01

Svedea börjar med traditionell företagsförsäkring

Svedea har etablerat sig som en ledande aktör inom gruppskadeförsäkring och utvidgar nu sin affär till att omfatta även traditionell företagsförsäkring. Den nya satsningen får namnet Mäklarnavet och öppnar i dag.

Svedeas vision är att förändra försäkringsmarknaden. Att ifrågasätta gamla sanningar har visat sig vara framgångsrikt och bolaget har på kort tid tagit stora marknadsandelar inom flera försäkringsnischer. När det gäller gruppskadeförsäkring är Svedea redan en av de ledande aktörerna och nu tar man klivet in på den traditionella försäkringsmarknaden. Den nya satsningen mäklarnavet öppnar i dag.

– Det är efter mycket moget övervägande vi nu startar en servicedesk för mäklare som vill teckna enskild företagsaffär. Inte minst de många frågor vi fått från mäklarhåll blev avgörande, säger Viktor Skalin på Svedea som kommer att leda satsningen.

Det är försäkring för de små- och medelstora företagen som är i fokus för Svedeas mäklarnav. Företag som Svedea har god kunskap om genom bland annat ett stort antal gruppavtal. I satsningen ingår en webbaserad tjänst där mäklarna enkelt kan räkna på priser, teckna försäkring, överblicka bestånd och se skadestatistik.

– Vi ser ett behov på marknaden och riktar in oss på försäkring för mindre företag. Vi har gedigen erfarenhet inom området och jag är övertygad om att många kommer att uppskatta vår servicenivå. Det ska vara enkelt att vända sig till Svedea, säger Viktor Skalin.

Fördelar med Svedeas nya mäklarnav

• Enkla processer och snabb service
  • Webbaserat systemstöd som underlättar för mäklaren
  • Möjlighet att teckna försäkring via webben