Ny märkesförsäkring för Harley-Davidson från Svedea

Utmanaren inom mc-försäkring, Svedea Motorförsäkring, har tillsammans med Harley-Davidson Sweden AB tagit fram en unik märkesförsäkring för H-D ägare. Försäkringen innehåller en mängd fördelar till en mycket konkurrenskraftig premie. Den nya märkesförsäkringen kan tecknas hos auktoriserade Harley-Davidson återförsäljare från och med januari 2012.

Svedea har i samarbete med Harley-Davidson Sweden AB tagit fram en ny märkesförsäkring för H-D. Målsättningen har varit att skapa marknadens mest attraktiva försäkring för ett av världens starkaste varumärken.

– Vi är mycket nöjda över att Harley-Davidson valt att samarbeta med Svedea. Vi har samma syn på vad som är en bra försäkring och vad den ska innehålla. H-D ägare satsar stora pengar på sina motorcyklar och ska naturligtvis ha en försäkring därefter, säger Olle Molin, operativ chef på Svedea Motorförsäkring.

Den nya märkesförsäkringen innehåller flera fördelar för H-D ägaren, med bland annat nyvärdesersättning upp till 24 månader för förste ägaren, maskinförsäkring upp till 6 år och 6 000 mil, stilleståndsersättning och assistans dygnet runt. Självriskerna är också låga, inte minst är stöldsjälvrisken endast 2 000 kr, den lägsta på marknaden.

- Vi har tittat mycket noga på HD-ägaren och hur skademönstret ser ut. Med den kunskapen har vi kunnat konstruera en tariff som ger mycket fördelaktiga försäkringspremier för de flesta H-D ägare. Den stöldbild som ligger till grund för dagens höga självrisker är inte längre aktuell vilket naturligtvis ska komma försäkringstagarna till godo, säger Olle Molin.

– Svedea har visat stort intresse för våra kunders behov och det har varit lätt att komma framåt i diskussionerna om villkor och premiesättning. Vi ser fram emot att kunna erbjuda våra kunder en riktigt bra försäkringsprodukt, säger, Richard Nordén, marknadschef Harley-Davidson Sweden.

Den nya märkesförsäkringen kommer att kunna tecknas genom auktoriserade Harley-Davidson återförsäljare från januari 2012.

Olle Molin, operativ chef, Svedea Motorförsäkring, 08-790 04 10, olle.molin@svedea.se
Richard Nordén, marknadschef Harley-Davidson Sweden, 070-753 03 16, richard.norden@harley-davidson.se

Svedea Specialförsäkring är ett nischat bolag med en tydlig ambition: Att bli nummer ett i de marknadssegment där bolaget är verksamt. Högt engagemang, starkt kundfokus och en passion för försäkring karakteriserar Svedea. Bakom bolaget står Inter Hannover, helägt dotterbolag till ett av världens största återförsäkringsbolag – Hannover Re.

Vi svarar normalt inom 1 arbetsdag
Varmt välkommen att ringa oss.
Vi besvarar dina frågor om allt som rör försäkringar och mer därtill.
Mina sidor kan du logga in för att se dina försäkringar, skriva ut försäkringsbrev och ändra dina kontaktuppgifter.