Nu öppnar Svedea Hundstipendiet för nya sökande!

För fjärde året i rad får Sveriges hundägare chansen att söka bidrag för att utveckla relationen till sin hund. Hundstipendiet kan sökas för allt från kurser i hundmassage, spårning och lydnadsträning till utbildning för räddningshundar. Hundstipendiet är på 50 000 kronor.

Svedea bedriver ett aktivt samhällsarbete med målet att göra skillnad i ett större sammanhang. Hundstipendiet är ett av flera exempel på återkommande aktiviteter som utvecklar de branscher bolaget är verksamma inom. Stipendiet grundades för tre år sedan, samma år som Svedea sålde sin första hundförsäkring.

– Vi vill ge fler människor och hundar möjligheten att lära känna varandra lite bättre. Till exempel bidra till att specialträna hunden i spårning eller gå en kurs i hundens beteende. Under de tre år vi haft Hundstipendiet har vi fått mängder med olika förslag på kurser och utbildningar som ett stipendium kan hjälpa till med, säger Catalina Gustafsson, juryansvarig för Hundstipendiet på Svedea.

För att ansöka om Hundstipendiet fyller man i uppgifter om sig, sin hund och målet man har med pengarna – och framför allt en riktigt bra motivering. Totalt delas 50 000 kronor ut, vilka fördelas mellan ett antal finalister. En enskild person kan ansöka om maximalt 10 000 kronor.

– Ett extra plus är att vi i juryn får läsa många fantastiska berättelser om vilken viktig roll hunden har för väldigt många människor. Alla motiveringar hjälper oss dessutom att ännu bättre sätta oss in i hundägares vardag vilket är värdefullt när vi vidareutvecklar våra försäkringar och tjänster, avslutar Catalina Gustafsson.

Ansökningstiden är öppen mellan 30 november till den 31 januari på ​Hundstipendiet.

Catalina GustafssonJuryansvarig Hundstipendiet072-736 03 35catalina.gustafsson@svedea.se