2013-08-22

Full pott för Svedeas MC-stipendiater

För andra året i rad har Svedea delat ut MC-stipendiet som instiftats för att främja återväxten av motorcyklister. Samtliga av årets fem stipendiater klarade sina kunskapsprov samt uppkörningar och totalt har stipendiet nu hjälpt elva personer att ta mc-kort. Stipendiet har med andra ord visat sig vara en lyckad satsning och kommer att finnas kvar i minst fyra år till.

Tidigare i år utlyste Svedea för andra gången MC-stipendiet vilket möttes av ett stort intresse, bolaget fick denna gång in över 400 ansökningar. Fem stipendiater utsågs och de drillades under våren och sommaren på BA Trafikskola i Jönköping. Alla fem har nu lyckats ta mc-kort.

– MC-stipendiet är vårt sätt att bidra till återväxten av hojåkare. Vi vet att det finns ett stort intresse för mc-åkning men alla har inte möjlighet att ta mc-kort på egen hand och då känns det bra att vi kan hjälpa till. Att alla som har fått stipendiet även har lyckats ta mc-kort känns såklart oerhört roligt, säger Olle Molin, operativ chef på Svedea Motorförsäkring.

Under 2012 och 2013 har totalt elva personer fått MC-stipendiet och samtliga har med stor framgång tagit sina efterlängtade mc-kort. Att den lyckade satsningen får en fortsättning är redan klart, i minst fyra år till kommer Svedea att dela ut MC-stipendiet och BA Trafikskola kommer även fortsättningsvis att hålla i utbildningen. Nästa ansökningsperiod blir våren 2014.

Olle Molin, operativ chef, Svedea Motorförsäkring, 08-790 04 10, olle.molin@svedea.se

Svedea Motorförsäkring är ett affärsområde inom Svedea, ett nischat bolag med en tydlig ambition: Att bli nummer ett i de marknadssegment där bolaget är verksamt.Högt engagemang, starkt kundfokus och en passion för försäkring karakteriserar Svedea. Bakom bolaget står International Insurance Company of Hannover Ltd, helägt dotterbolag till ett av världens största återförsäkringsbolag – Hannover Re.

Mc-försäkring
ATV-försäkring