Ducati och Svedea har inlett samarbete

Välkända motorcykelmärket Ducati från Bologna i Italien har valt Svedea som försäkringspartner. Den nya märkesförsäkringen kan köpas hos auktoriserade handlare över hela Sverige redan nu.

Ducati grundades 1926 och var från början verksamma inom radiokommunikation. Den första motorn lanserades först i början på 50-talet, avsedd att monteras på vanliga cyklar. Idag är märket framför allt känt för just sina motorer.

– Vi är väldigt stolta över att Ducati valde att arbeta med oss. Dels för att vi får ytterligare ett fantastiskt märke att lägga till våra tidigare märkesförsäkringar. Men också för att jag själv har positiva erfarenheter av Ducati och tycker att det är härliga hojar att köra, säger Stefan Karlsson, produktchef mc-försäkring på Svedea.

Försäkringen är utvecklad i samarbete mellan Svedea och Ducati Sverige för att erbjuda en skräddarsydd lösning för landets Ducatiägare. Försäkringen kan köpas både till nya och begagnade motorcyklar hos auktoriserade återförsäljare. Utöver ett av marknadens bredaste grundskydd ingår en unik allriskförsäkring, även känt som drulleförsäkring.

– Vi är nöjda med att ha inlett samarbetet med Svedea som har en oslagbar erfarenhet av märkesförsäkringar. Våra kunder är värda det bästa, så i slutänden var det ett enkelt beslut att välja Svedea, säger Tobias Persson, brand manager på Ducati Sverige.

Med Ducati utökar Svedea sin portfölj av märkesförsäkringar för mc och kan nu erbjuda totalt 14 stycken*, i särklass flest i Sverige. Läs mer om Svedeas märkesförsäkringar här.

* Bland annat för Honda, Kawasaki, Suzuki, Yamaha, Harley–Davidson®, Triumph, Indian Motorcycle, Aprilia, Moto Guzzi, Piaggo och Vespa.

Stefan KarlssonProduktchef mc-försäkring08-790 03 17stefan.karlsson@svedea.se