Årets skoterverkstad och årets skoterhandlare utsedda!

Svedea har för andra året delat ut priserna Årets skoterverkstad och Årets skoterhandlare. Det är skoterägarnas egna uppfattning om bemötande, service och kvalitet som ligger till grund för resultatet. Utmärkelserna går i år till MJM Powersports i Gällivare och Sixten Nilsson AB i Boden.

Svedea vill bidra till skoterbranschens utveckling och har därför instiftat kvalitetsutmärkelserna Årets skoterverkstad samt Årets skoterhandlare. Gemensamt för båda utmärkelserna är att det är skoterägarnas åsikter som ligger till grund för resultatet. Drygt 2 200 skoterägare har via en webbenkät svarat på frågor om verkstädernas och butikernas bemötande, service, kvalitet och helhetsintryck.

– Verkstäderna och handlarna är den stora motorn för branschens gemensamma utveckling. Genom dessa två utmärkelser vill vi sporra verkstädernas och handlarnas service och kvalitet för att utveckla kundupplevelsen ytterligare, säger Henrik Eurén, chef för partnersamarbeten på Svedea.

Priset för Årets skoterverkstad 2019 går till Sixten Nilsson i Boden med motiveringen:
”Med en stark känsla för ordning och reda både på verkstadsbänken och i kundupplevelsen. Hög kundnöjdhet, träffsäkra kalkyler, det lilla extra och hög leveransnivå inom alla områden sedan många år visar verkligen prov på en verkstad där kunderna hamnar i första rummet!”

Priset som Årets skoterhandlare tilldelas MJM Powersports i Gällivare med motiveringen:
”För ett långsiktigt och metodiskt arbete med kundupplevelsen genom hela affären. Att alltid sätta kunden i fokus oavsett vilket ärende det gäller visar verkligen det goda exemplet på hur man skapar och upprätthåller långsiktiga kundrelationer!”

Kundvård är verkligen en färskvara och vi ser en stark koppling till långa kundrelationer i enkätsvaren. Kunderna tvekar inte att lyfta fram varför man väljer att återkomma till verkstaden eller butiken. Det finns många goda exempel på detta i enkäterna och det ger oss en värdefull temperaturmätare på vad kunderna anser om branschen, säger Henrik Eurén.

Topp tre, Årets skoterverkstad

1. Sixten Nilsson, Boden