Sök på Svedea.se

Årets skoterhandlare 2021: Idreskoter & Motor AB

2021-05-19

Årets skoterverkstad och årets skoterhandlare utsedda!

För fjärde året i rad uppmärksammar Svedea de handlare och verkstäder i skoterbranschen som skoterägarna själva tycker är bäst på bemötande, service och kvalitet. Årets utmärkelser går till Idreskoter & Motor AB och Säters Cykel & Motor.

Svedea strävar efter att bidra till snöskoterbranschens utveckling och utser därför Årets skoterverkstad och Årets skoterhandlare. Till grund för utmärkelserna ligger skoterägarnas egna åsikter om bemötande, service och kvalitet. I år svarade hela 3 200 skoterägare på frågor via en webbenkät.

– Med utmärkelserna vill vi uppmuntra handlare och verkstäder att fortsätta utveckla kundupplevelsen och vi märker att branschen tagit stora kliv på bara några år. Och detta under en säsong då det verkligen varit högt tryck. Att det här är väldigt viktigt för kunderna ser vi på engagemanget. Antalet omdömen har ökat med drygt 30 % på ett år, säger Henrik Eurén, chef partnersamarbeten på Svedea.

Årets skoterverkstad 2021, topp tre:

1. Säters Cykel & Motor
  2. Oktan Sverige, Östersund
  3. Tords Motorservice, Boden

Motivering

Säters Cykel & Motor får utmärkelsen Årets skoterverkstad 2021 tack vare fantastiskt fina omdömen och ett föredömligt samarbete. De är tydliga i sin kommunikation, håller vad de lovar, levererar kvalitet i rätt tid samt förser oss med träffsäkra kalkyler. En skoterverkstad i toppklass!

Årets skoterhandlare 2021, topp tre:

1. Idreskoter & Motor AB
  2. Yamaha Center, Luleå
  3. Nila Fritid i Malå AB

Motivering

Idreskoter & Motor får utmärkelsen Årets skoterhandlare 2021 för sitt utpräglade kundfokus och många kundomdömen. De är måna om att lyssna till och förstå kunden och tillgodose de önskemål och behov som efterfrågas. Här har vi en skoterhandlare som vet vad kundservice innebär!

– Säters Cykel & Motor och Idreskoter & Motor är mycket värdiga vinnare 2021. Men vi gläds även åt att resultatet över lag blir allt bättre. Att kundupplevelsen är viktig märks också på det antal omdömen som stadigt växer år för år. Passionen för snöskoterlivet går inte att ta miste på, avslutar Henrik Eurén.

Henrik Eurén

Chef partnersamarbete