Årets skoterverkstad och Årets skoterhandlare utsedda

Svedea har baserat på 1 700 skoterägares omdömen utsett Årets skoterhandlare och Årets skoterverkstad. Till grund för resultatet ligger skoterägarnas personliga uppfattning om bemötande, service och kvalitet. Utmärkelserna 2018 går till Ljungbergs Motor i Sveg och Maskinaffären B Lundström & DMM AB i Kiruna.

Svedea vill bidra till skoterbranschens utveckling och har därför instiftat kvalitetsutmärkelserna Årets skoterverkstad samt Årets skoterhandlare. Sedan tidigare finns motsvarande utmärkelser inom båt och mc. I kategorin snöskoter har 1 700 skoterägare via en webbenkät svarat på frågor om verkstädernas och butikernas bemötande, service och kvalitet. Årets ettor återfinns i Norrbotten och Jämtland.

Utmärkelsen ”Årets skoterverkstad” går till Maskinaffären B Lundström & DMM AB i Kiruna. I kategorin ”Årets skoterhandlare” går den till Ljungbergs Motor i Sveg.

– Verkstäderna och handlarna är den stora motorn för branschens utveckling. Genom dessa två utmärkelser hoppas vi kunna sporra verkstädernas och handlarnas service och kvalitet för att utveckla kundupplevelsen ytterligare. Vi lyfter fram de goda exemplen och får samtidigt en temperaturmätare på vad skoterägarna verkligen tycker om branschens arbete, säger Henrik Eurén, chef för partnersamarbeten på Svedea.

Årets skoterverkstad 2018 topp tre

1. Maskinaffären B Lundström & DMM AB, Kiruna
2. Tords Motorservice, Boden
3. Motor & Fritid, Funäsdalen

Årets skoterhandlare 2018 topp tre

1. Ljungbergs Motor, Sveg
2. MotorCenter i Helsingland, Bollnäs
3. AB NIAN, Älvsbyn

Mer information om utmärkelserna Årets skoterverkstad och Årets skoterhandlare finns på svedea.se.

Henrik EurénChef partnersamarbete08-790 03 12henrik.euren@svedea.se

Just nu kan det ta något längre tid.
Varmt välkommen att ringa oss.
Vi besvarar dina frågor om allt som rör försäkringar och mer därtill.
Mina sidor kan du logga in för att se dina försäkringar, skriva ut försäkringsbrev och ändra dina kontaktuppgifter.