Sök på Svedea.se

2013-01-29

Ytterligare en jämförelse visar att båtägare vinner på att byta till Svedea

Under 2012 visade fem försäkringsjämförelser att många båtägare vinner på att byta till Svedea. Nu har jämförelsesajten Compricer publicerat en ny undersökning där de jämfört premierna för fem båtmodeller hos sju olika bolag. Även i den kommer Svedea ut som vinnare med den förmånligaste premien i fyra fall av fem.

Compricer har inlett året med att jämföra försäkringspremierna för fem olika båtmodeller. I undersökningen som inkluderar flera olika typer av båtar ställs sju bolag mot varandra. Resultatet visar att Svedea är det mest förmånliga alternativet för fyra båtar av fem. Även förra årets undersökningar gav Svedea gott betyg, bolaget toppade de fem försäkringsjämförelser som publicerades.

– Att vi fortsätter att komma ut som vinnare i de jämförelser som görs gläder oss. Vårt mål är att erbjuda marknadens bästa båtförsäkringar till rätt pris och resultaten i undersökningarna är ett kvitto på att vi är på rätt väg, säger Jonas Roberts, affärsområdeschef för Svedea Båtförsäkring.

Precis som tidigare undersökningar visar även Compricers jämförelse att premieskillnaderna mellan bolagen är stora. I många fall skiljer det tusenlappar mellan alternativen och det finns därmed god anledning för båtägare att se över sin försäkring.

– Många av standardbolagen tjänar på att deras kunder är inaktiva och blir kvar år efter år utan att jämföra sin försäkring. Resultatet är ofta att kunden betalar ett oskäligt högt pris för en försäkring som inte är den bästa, avslutar Jonas Roberts.

För mer information kontakta Jonas Roberts, 08-790 03 10, jonas.roberts@svedea.se

Svedea Specialförsäkring:

Svedea Specialförsäkring är ett nischat bolag med en tydlig ambition: Att bli nummer ett i de marknadssegment där bolaget är verksamt.

Högt engagemang, starkt kundfokus och en passion för försäkring karakteriserar Svedea. Bakom bolaget står International Insurance Company of Hannover Ltd, helägt dotterbolag till ett av världens största återförsäkringsbolag – Hannover Re.

Svedea erbjuder:

Båtförsäkring