Sök på Svedea.se

2012-01-31

Världsunik lösning från Svedea – teckna båtförsäkring direkt i mobilen

Svedea Båtförsäkring blir först i världen med att erbjuda möjligheten att teckna båtförsäkring direkt i mobilen. Lösningen är plattformsoberoende och fungerar i alla moderna smartphones. Lansering sker i samband med Båtmässan i Göteborg som öppnar nu på fredag.

Svedea Båtförsäkring blir först i världen med att erbjuda möjligheten att räkna på och teckna båtförsäkring
direkt i mobilen. Den nya lösningen är en webb-app som fungerar på alla moderna smartphones. Det tar bara sekunder att räkna fram olika försäkringsalternativ. Försäkringen kan därefter aktiveras med bara en
knapptryckning.

Att göra det enkelt för båtägaren är en av hörnstenarna i Svedeas erbjudande. Det gäller allt från hur man
säljer sina produkter till hur man sköter skaderegleringen.

– Försäkring uppfattas av de flesta som rätt krångligt. Vi vill visa att så behöver det inte vara, säger Göran Södergren, försäljningschef på Svedea Båtförsäkring. Med vår nya app är det enkelt att både få veta vad en försäkring kostar och att teckna den.

– Vi har lyssnat på marknaden och löst ett reellt problem. Nu kan den som köper en båt utanför kontorstid teckna en försäkring och tryggt köra hem båten. Sekunden efter det man tryckt på knappen kommer bekräftelsen om att båten är försäkrad.

Svedeas webb-app är inte en traditionell app utan utvecklad i HTML5 som gör att den fungerar på alla de ledande mobila plattformarna. Teknikvalet ger lägre utvecklingskostnader och uppdateringar blir enklare att genomföra. Användaren behöver heller inte ladda hem applikationen utan kör den i en vanlig webbläsare i sin smartphone.

– Vi har hämtat kunskap från de appar vi tidigare tagit fram för mc- och snöskoterförsäkring och försökt göra det maximalt enkelt för båtägarna. För att nå dit vi vill har vi omprövat en del gamla sanningar inom båtförsäkring, säger Jonas Roberts, affärsområdeschef Svedea Båtförsäkring.

Gå till applikationen via webbläsaren i din smartphone: m.svedea.se

För mer information kontakta Svedea Båtförsäkring:
Göran Södergren, försäljningschef, 08-790 03 11, goran.sodergren@svedea.se
Jonas Roberts, affärsområdeschef, 08-790 03 10, jonas.roberts@svedea.se

Svedea Specialförsäkring är ett nischat bolag med en tydlig ambition: Att bli nummer ett i de marknadssegment där bolaget är verksamt. Högt engagemang, starkt kundfokus och en passion för försäkring karakteriserar Svedea. Bakom bolaget står Inter Hannover, helägt dotterbolag till ett av världens största återförsäkringsbolag – Hannover Re.

Anders

070-322 86 92 anders.brandstrom@svedea.se