Svedeas mc-försäkring kommer bäst ut i prisjämförelse

Varje år presenterar mc-tidningen BIKE en omfattande försäkringsjämförelse där de bland annat har undersökt vad det kostar att försäkra fjorton motorcyklar hos åtta olika bolag. I årets jämförelse erbjuder Svedea det lägsta priset på helförsäkring för cirka hälften av motorcyklarna. Räknar man bort de mest extrema hojarna har Svedea det bästa priset i tre fall av fyra.

I tidningen BIKEs stora prisjämförelse, som finns med i aprilnummet, ges en överblick över priser, självrisker och andra krav kopplade till mc-försäkring. BIKE har bland annat jämfört vad det kostar att försäkra sju nya och sju begagnade motorcyklar hos åtta olika bolag. Det är en omfattande jämförelse där man tittat på halv- och helförsäkring och visar pris både för unga och äldre förare boende i stad och på landsbygd. I cirka hälften av fallen är det förmånligast att helförsäkra motorcykeln hos Svedea. Undantar man supersporthojarna är Svedea det mest förmånliga alternativet i tre fall av fyra (36 av 48).

– Att vi kommer ut så bra i BIKE:s stora undersökning känns väldigt roligt. Vi har ända sedan start haft som mål att hålla en tydlig och rättvis linje i vår prissättning för att ge kunderna en riktigt bra försäkring till ett bra pris. Det man kan se i undersökningen är att det finns väldigt stora skillnader i branschen både i pris och i innehåll. Så för mc-ägaren kan det verkligen löna sig att se över sin försäkring, säger Stefan Karlsson, produktansvarig för mc-försäkring på Svedea.

Svedea har idag närmare 80 000 hojåkare som kunder. Förutom den vanliga mc-försäkringen erbjuder bolaget även märkesförsäkring för Kawasaki, Honda, Yamaha, Moto Guzzi, Gilera, Aprilia, Vespa och Piaggio. Svedea levererar också försäkring till BMW MC-klubben som är en av Sveriges största mc-klubbar och samarbetar med Sveriges MotorCyklister (SMC).

Stefan Karlsson, produktansvarig mc-försäkring, 08-790 03 17, stefan.karlsson@svedea.se

Just nu kan det ta något längre tid.
Varmt välkommen att ringa oss.
Vi besvarar dina frågor om allt som rör försäkringar och mer därtill.
Mina sidor kan du logga in för att se dina försäkringar, skriva ut försäkringsbrev och ändra dina kontaktuppgifter.