Svedea och Sjöassistans förlänger samarbetet

Svedea har nu förlängt avtalet med Sjöassistans för att kunna erbjuda kompletta assistanstjänster och skadejour till sina båtförsäkringskunder runt hela Sveriges kust samt Mälaren, Vänern och Vättern. Avtalet gäller 2021, vilket innebär tioårsjubileum för samarbetspartnerna.

Båtsäsongen 2020 var ett rekordår, då tiotusentals nya båtägare gav sig ut på sjön istället för att semestra utomlands. Det ledde till att många ovana båtförare råkade ut för incidenter där Sjöassistans snabbt var på plats för att bistå med hjälp. Svedea har nu skrivit nytt avtal med Sjöassistans för att kunna erbjuda kompletta assistanstjänster till sina båtförsäkringskunder runt hela Sveriges kust samt Mälaren, Vänern och Vättern.

– Att vi nu fortsätter att erbjuda assistanstjänster runt hela Sveriges kust och de större insjöarna är till stor nytta för våra försäkringskunder. Sjöassistans har över 20 års erfarenhet och har med tiden byggt upp ett stort nätverk av både resurser, varv och andra viktiga partners för att effektivt kunna hjälpa båtkunder i knipa, säger Sverker Söderholm, Head of Operations, Svedea båtförsäkringar.

Den tid man tillbringar till sjöss är dyrbar och alla båtälskare vill få ut så mycket som möjligt av säsongen. Om oturen är framme är det värdefullt och tryggt att snabbt få hjälp. Något Sjöassistans kan bidra med till Svedeas båtförsäkringskunder.

– Svedea är ett av de snabbast växande båtförsäkringsbolagen i Sverige och är även det bolag som de senaste två åren legat som nummer ett gällande kundnöjdhet inom fordonsförsäkringar, där även båtförsäkring ingår. Vi tror och hoppas att vi är en del i denna framgång och vi kommer fortsätta jobba tillsammans för att ytterligare komplettera med tjänster som på olika sätt kan göra båtlivet enklare och tryggare för Svedeas försäkringskunder, säger Jan Josephson, vd Sjöassistans.

Avtalet mellan bolagen gäller hela 2021.