Sök på Svedea.se

2022-03-04

Svedea och Ockelbo i nytt samarbete om märkesförsäkring

Det klassiska båtmärket Ockelbo med anor från 50-talet har fått en egen märkesförsäkring. Försäkringen är utvecklad för att ge ett tryggt båtägande med bland annat assistans, olycksfallsförsäkring samt allrisk.

Ockelbo är känt för sina säkra och tillförlitliga aluminiumbåtar som verkligen tål att användas. Nu har det legendariska varumärket fått en egen båtförsäkring i samarbete med Svedea. Försäkringen kan köpas redan idag.

– Ockelbo är en svensk båtklassiker och vi är väldigt glada över att få addera dem till vårt utbud av märkesförsäkringar. Det är ett varumärke som förknippas med trygghet och kvalitet vilket stämmer väl överens med våra värderingar, säger Göran Södergren, affärsansvarig båt på Svedea.

Den nya försäkringen har skräddarsytts för Ockelbo och gäller året runt, både i sjön och på land. Försäkringen innehåller bland annat även assistans utan självrisk, allrisk (drulleförsäkring), olycksfallsförsäkring samt nyvärdesersättning i två år.

– Vi och Svedea känner varandra väl sedan många år och trivs bra tillsammans. När vi beslutade att ta fram en märkesförsäkring för Ockelbo var valet av samarbetspartner självklart. Försäkringen kommer att bli ett välkommet komplement för såväl återförsäljare som kunder, säger Jonas Vedin, vd på Anytec Sweden AB.

Ockelbo märkesförsäkring i korthet

• En försäkring som gäller året runt, oavsett om båten ligger i sjön eller på land
  • Nyvärdesersättning de första två åren för båtens motor och utrustning
  • Assistans utan självrisk
  • Olycksfallsförsäkring med 1 000 000 kr som högsta ersättningsbelopp
  • Allrisk för båt (utom motor och drivlina), lös båtutrustning och personlig lösegendom
  • 10 % av din självrisk avsatt på ett självriskkonto efter varje skadefritt år.

Mer om Ockelbo märkesförsäkring.

Göran Södergren

Affärsansvarig båt & vattenskoter