Sök på Svedea.se

Niklas Lindell, KGK Motor och Stefan Karlsson, Svedea.

2022-09-01

Svedea och Kymco ATV inleder samarbete

Kymco är ett av de ledande varumärkena inom ATV och ligger i topp på flera europeiska marknader. I samband med att generalagenten KGK Motor lanserar märket på den svenska marknaden får Svedea förtroendet att ta fram märkesförsäkringen.

Det taiwanesiska företaget Kymco grundades redan 1963. På 80-talet inleddes ett nära samarbete med Honda och idag är Kymco ett väletablerat, välkänt och uppskattat kvalitetsmärke världen över.

– Vi har ett mycket gott och nära samarbete med KGK Motor sedan länge och är väldigt glada att de valde Svedea för märkesförsäkringen till Kymco. ATV är ett kraftigt växande produktområde för oss och med Kymco får vi ytterligare ett starkt varumärke i portföljen, säger Stefan Karlsson, affärsansvarig för ATV på Svedea.

Kymco ATV

Märkesförsäkringen är framtagen för att passa Kymcos modellutbud och kan köpas både till begagnade och nya fordon. Med försäkringen får Kymcos kunder ett komplett skydd och en av branschens snabbaste skadereglering, om olyckan är framme.

– Att vända sig till Svedea för Kymcos räkning var ett lätt val för oss tack vare vårt långvariga samarbete. Vi får alltid bästa möjliga service och vet att de precis som vi verkligen värnar om sina kunder. Det vittnar Svedeas topplaceringar i SKI:s mätning av kundnöjdhet* om, säger Niklas Lindell, KGK Motor.

Svedea erbjuder nio märkesförsäkringar för ATV: Arctic Cat, Can-Am ATV, CFMOTO, Honda, Kawasaki, Kymco, Polaris, Suzuki och Yamaha.

*Svenskt Kvalitetsindex, SKI, mäter varje höst kundnöjdheten bland fordonsägare. Svedea har nöjdast kunder 2019, 2020 och 2021.

Stefan Karlsson

Affärsansvarig ATV, mc och snöskoter