2014-11-14

Svedea och Kawasaki i fortsatt samarbete om märkesförsäkring

Svedea fortsätter sitt samarbete med Kawasaki Sverige avseende märkesförsäkring för nya och begagnade Kawasaki motorcyklar och ATV. Det nya avtalet gäller från och med januari 2015 och sträcker sig över tre år.

Försäkringslösningarna för Kawasaki tillhör de tryggaste som finns på marknaden och premiesättningen är mycket konkurrenskraftig. Kawasaki märkesförsäkring kan tecknas för motorcyklar och ATV som säljs via Kawasakis rikstäckande återförsäljarnät.

– Det är riktigt roligt att vi nu förlänger vårt goda samarbete. De märkesförsäkringar vi gemensamt har tagit fram för våra olika produktområden har verkligen fått ett stort genomslag på marknaden med mycket positiva signaler från våra kunder, säger Johan Lyckman, marknadsansvarig på Kawasaki.

Svedea har på kort tid etablerat sig som en ledande leverantör av försäkringslösningar för mc, snöskoter, ATV och båt. Bland framgångsfaktorerna finns en hög närvaro i återförsäljarleden och ett genuint intresse för att göra försäkring enklare.

– När Kawasaki Sverige valde att ingå avtal om märkesförsäkring med Svedea redan under vårt första år var det många som höjde på ögonbrynen. Idag kan vi konstatera att samarbetet fungerat mycket väl och vi bygger nu vidare på tre framgångsrika år, säger Jan Karlsson, produktchef för
mc-försäkring på Svedea.

Jan Karlsson, produktchef mc-försäkring, 0470-700 671, jan.karlsson@svedea.se

Svedea är ett nischat bolag med en tydlig ambition: Att bli nummer ett i de marknadssegment där bolaget är verksamt.Högt engagemang, starkt kundfokus och en passion för försäkring karakteriserar Svedea. Bakom bolaget står International Insurance Company of Hannover SE, helägt dotterbolag till ett av världens största återförsäkringsbolag – Hannover Re.

Vattenskoterförsäkring
Mc-försäkring