Svedea lanserar ny märkesförsäkring för Micorebåtar

Svedea Båtförsäkring har tillsammans med den svenska båttillverkaren Micore tagit fram en märkesförsäkring för Micores populära styrpulpetbåtar. Försäkringen kan tecknas för både nya och begagnade Micorebåtar hos återförsäljare i hela Sverige från maj månad.

Svedea Båtförsäkring har tillsammans med familjeägda båttillverkaren Micore i Lidköping tagit fram en märkesförsäkring för Micores populära styrpulpetbåtar. Försäkringen gäller året om oavsett om båten ligger i sjön eller på land och innehåller assistans utan självrisk samt olycksfalls- och stilleståndsersättning. En utökad variant av försäkringen, XXL, innehåller dessutom ersättning vid maskinskada.

– Vi är glada över samarbetet med Micore som är ett företag som satsar friskt framåt precis som vi. Den försäkring vi tagit fram ger ett brett skydd för ägare av nya och begagnade Micorebåtar, dessutom till ett mycket konkurrenskraftigt pris, säger Göran Södergren, försäljningschef på Svedea Båtförsäkring.

– Vi fortsätter att utveckla vårt båtprogram och att bygga varumärket Micore. En skräddarsydd försäkring är ett välkommet tillskott till vårt erbjudande, säger Peter Tholérus, VD på Micore Plast.

Märkesförsäkringen kan tecknas för både nya och begagnade Micorebåtar hos återförsäljare i hela Sverige från maj månad.

Göran Södergren, försäljningschef Svedea Båtförsäkring, 08-790 03 11, goran.sodergren@svedea.se

Svedea Båtförsäkring är ett affärsområde inom Svedea Specialförsäkring, ett nischat bolag med en tydlig ambition: att bli nummer ett i de marknadssegment där bolaget är verksamt. Högt engagemang, starkt kundfokus och en passion för försäkring karakteriserar Svedea. Bakom bolaget står Inter Hannover, helägt dotterbolag till ett av världens största återförsäkringsbolag – Hannover Re.

Svedea erbjuder:

Båtförsäkring
Mc-försäkring
Skoterförsäkring
ATV-försäkring
Företagsförsäkring

Just nu kan det ta något längre tid.
Varmt välkommen att ringa oss.
Vi besvarar dina frågor om allt som rör försäkringar och mer därtill.
Mina sidor kan du logga in för att se dina försäkringar, skriva ut försäkringsbrev och ändra dina kontaktuppgifter.