2013-07-02

Svedea försäkrar 70 000 scouter

Scouterna har valt Svedea Specialförsäkring som försäkringspartner vilket innebär att Svedea från den 1 juli 2013 försäkrar ca 70 000 scouter och 1 100 scoutkårer. Grupplösningen som förutom försäkringar för medlemmar och scoutkårer även innefattar båtförsäkring är ett samarbete med JLT Risk Solutions.

Svedea är från och med 1 juli 2013 ny försäkringspartner till Scouterna och försäkrar därigenom ca 70 000 scouter och 1 100 scoutkårer. Grupplösningen är ett samarbete med JLT Risk Solutions och innehåller både försäkringar för den enskilda medlemmen och specifika försäkringar för scoutkårerna. Dessutom försäkras Scouternas folkhögskola.

– Vi ser fram emot att erbjuda ett bra och genomtänkt försäkringsskydd för så många scouter. Affären omfattar scouter och kårer i hela Sverige och ligger helt i linje med vår inriktning på gruppförsäkringar, säger Viktor Skalin som ansvarar för det nya kontot hos Svedea.

– Vi är väldigt nöjda med det arbete JLT har lagt ner på att hitta en bra partner till oss. Svedea känns verkligen som rätt val i och med att de kan erbjuda hela paketet med de olika försäkringar som Scouterna behöver, säger Katarina Hedberg, biträdande generalsekreterare på Scouterna.

Svedea försäkrar från och med 1 juli även ca 700 båtar som är anslutna till Scouternas gemensamma båtförsäkring. Nyheter i båtförsäkringen blir bland annat lägre självrisker och en försäkring som gäller i sjön året runt.

– Det känns bra att vara försäkringspartner till Scouterna som hjälper unga att upptäcka och lära sig mer om sjölivet, säger Göran Södergren, försäljningschef på Svedea Båtförsäkring.

Viktor Skalin, underwriter Svedea Specialförsäkring, 08-790 03 52, viktor.skalin@svedea.se
Göran Södergren, försäljningschef Svedea Båtförsäkring, 08-790 03 11, goran.sodergren@svedea.se

Svedea Specialförsäkring är ett nischat bolag med en tydlig ambition: Att bli nummer ett i de marknadssegment där bolaget är verksamt.Högt engagemang, starkt kundfokus och en passion för försäkring karakteriserar Svedea. Bakom bolaget står International Insurance Company of Hannover Ltd, helägt dotterbolag till ett av världens största återförsäkringsbolag – Hannover Re.

Mc-försäkring
ATV-försäkring