2019-11-20

Svedea förlänger samarbetet med SOS International

SOS International är en av Nordens ledande assistansorganisationer. Med larmcentraler i Skandinavien och Finland erbjuder SOS International akut hjälp över hela världen dygnet runt. Samarbetet med Svedea har pågått sedan 2011 och förlängs nu med ytterligare tre år.

SOS International tillhandahåller dygnet-runt-tjänster för motorassistans och jourverksamhet för Svedeas skadedrabbade bil- och mc-kunder. Tjänster som under årens lopp hjälpt Svedeas kunder vid till exempel driftstopp, punkteringar och krockar.

– Vår ambition är att leverera marknadens bästa kundmöte. Att få ett förnyat förtroende och vara en del av Svedeas kundupplevelse som nyligen fått en toppnotering av Svenskt Kvalitetsindex är vi därför extra stolta över. Vi är övertygade om att vårt gemensamma fokus på kundupplevelsen kommer att stärka båda företagen, säger Vikrant Mali, VD på SOS International i Sverige.

Sveriges nöjdaste försäkringskunder

Att hjälpa sina kunder när en skada sker samt erbjuda en så trygg tillvaro som möjligt för sina försäkringskunder är självklara fundament för Svedea. Ända sedan starten har bolaget jobbat målmedvetet för att ha Sveriges nöjdaste kunder. Svenskt Kvalitetsindex senaste undersökning visar att arbetet har burit frukt. Svedea har nu Sveriges nöjdaste försäkringskunder*.

– SOS International har varit en viktig samarbetspartner ända sedan vi började med motorförsäkring 2011. Vi är övertygade om att SOS är rätt partner för att vi även i framtiden ska kunna erbjuda försäkringsbranschens bästa kundupplevelse, säger Sverker Söderholm, chef för operations på Svedea.

SKI

*Läs mer här.