Svedea är framtidens arbetsgivare

Fem år sedan starten har nischbolaget Svedea vuxit till närmare hundra anställda och en premieinkomst på mer än en halv miljard kronor. På Insurance Awards, försäkringsbranschens egen gala, utsågs Svedea igår till Framtidens arbetsgivare i försäkringsbranschen.

På Insurance Awards 2016 tilldelades Svedea utmärkelsen Framtidens arbetsgivare i försäkringsbranschen. Utmärkelsen grundar sig på en undersökning genomförd av det oberoende undersökningsföretaget Nepa där medarbetare under 30 år i tretton nominerade företag svarade på en webbenkät. Undersökningen belyser unga medarbetares uppfattning om sin arbetsplats och mäter bland annat hur nöjda de är med lön, ledarskap, samhällsansvar, företagskultur och karriärmöjligheter.

Motiveringen löd enligt nedan:

”En vinnare som kan stoltsera med de nöjdaste medarbetarna av alla efter en snabb klättring uppåt i nöjdhetsligan. Svedea har lyckats bäst med att skapa närhet till den högsta ledningen, och har även lyckats i sin ambition att visa sina medarbetare att framgång går hand i hand med ett stort samhällsansvar.”

– Vi är otroligt stolta och glada över att ha blivit utsedda till framtidens arbetsgivare. Svedea är ett värderingsstyrt företag och vår vision är att förändra försäkringsbranschen. För att nå visionen krävs personal som är något alldeles extra och det tycker jag att vi har. Vår tydliga företagskultur hjälper medarbetarna att behålla det driv som krävs för att göra skillnad. Vi vill bygga en arbetsplats där medarbetarna är engagerade och motiverade och delar samma syn på vad som krävs för att nå målen, säger Pär Pettersson, VD på Svedea.

Pär Pettersson, VD, 08-790 03 01, par.pettersson@svedea.se

Just nu kan det ta något längre tid.