Södermanlands Kennelklubb och Svedea har inlett partnerskap.

2023-03-07

Södermanlands Kennelklubb väljer Svedea

Med fler än 3 000 medlemmar är Södermanlands Kennelklubb länets största hundklubb. Från 1 mars 2023 väljer SKK:s länsklubb Svedea som ny samarbetspartner.

Det nya samarbetsavtalet mellan Södermanlands Kennelklubb (SÖKK) och Svedea gäller i tre år. Avsikten med partnerskapet är att ge medlemmarna ett ökat mervärde och locka fler hundälskare att ansluta sig till länsklubben.

– Svedea är ett bolag med positiv framtoning och vi har fått bra respons gällande samarbetet med Svedea från länsklubbskollegor. Vi ser fram emot ett samarbete som gagnar våra medlemmar och att förhoppningsvis ännu fler ser fördelarna med ett aktivt och tryggt hundägande, säger Minna Vaattovaara, ordförande för Södermanlands Kennelklubb.

– För oss är det viktigt att samarbeta med hundklubbar som delar vår passion för hundar. Som drivs av att hitta på roliga evenemang i syfte att erbjuda hundägare och deras hundar ett aktivt och tryggt liv. SÖKK passar oss perfekt som partner och i vårt samarbete kan vi bidra med kunskap, erfarenheter och idéer. Nu står vi i startgroparna och kan knappt bärga oss! säger Catalina Gustafsson, verksamhetsutvecklare djur på Svedea.

Fakta

Med Södermanlands Kennelklubb (SÖKK) inräknat samarbetar Svedea nu med tre länsklubbar inom SKK, Svenska Kennelklubben. Utöver SÖKK pågår sedan tidigare samarbeten med Stockholms Kennelklubb (STOKK) samt Nordskånska Kennelklubben (NSKK).

Catalina Gustafsson

Verksamhetsutvecklare djur