Skoterfonden delar ut 100 000 kr till Sveriges skoterklubbar

Skoterfonden har inrättats för att stötta skoterklubbar i deras arbete för bland annat säkrare skoteråkning. Bakom fonden står Svedea Motorförsäkring. I samband med Snöskoterns dag den 27 oktober sker den första utdelningen ur fonden och fyra klubbar får dela på 100 000 kronor. Prisutdelningen kommer att ske kl. 14.00 hos Servicecentralen i Sundsvall.

Skoterklubbar runt om i Sverige drar ett stort lass i arbetet för bättre och säkrare skoteråkning. Men många skoterklubbar kämpar med ekonomin. När Skoterfonden i samband med Snöskoterns dag delar ut 100 000 kronor får fyra klubbar välkomna tillskott i kassan.

– Vi vet att skoterklubbarna lägger ner oerhört mycket tid och kraft på att bland annat underhålla leder och göra skoteråkningen säkrare.  Och vi vet också att brist på pengar kan hindra klubbarna från att göra allt de skulle önska. Skoterfonden är vårt sätt att visa uppskattning för klubbarnas arbete och dessutom bidra till säkrare och trevligare skoteråkning, säger Fredrik Lilliehöök, ansvarig för snöskoter på Svedea.

De klubbar som får bidrag ur fonden är Hotings skoterklubb, Lövberga skoterklubb, Ockelbo skoterklubb och Widelake. Pengarna kommer klubbarna att använda för att skapa säkrare leder och bygga eller renovera raststugor.

– Vi är väldigt glada över att få pengar ur Skoterfonden! Vi har fått godkännande av kommunen för att dra om och rusta upp Bäverleden, men har inte kunnat sätta spaden i backen ännu på grund av det ekonomiska. Så bidraget kommer oerhört lägligt, säger Jörgen Jonsson, ordförande i Hotings skoterklubb.

Hos Svedea finns ett genuint intresse och engagemang för de verksamheter som bolaget försäkrar. Därför startades Skoterfonden som årligen kommer att dela ut pengar till projekt som främjar skoteråkandet, bidrar till ökad säkerhet eller bidrar till en bättre naturupplevelse.

Fredrik Lilliehöök, ansvarig snöskoter, Svedea, 063-16 16 42, fredrik.lilliehook@svedea.se

Svedea Specialförsäkring:

Svedea Specialförsäkring är ett nischat bolag med en tydlig ambition: Att bli nummer ett i de marknadssegment där bolaget är verksamt.

Högt engagemang, starkt kundfokus och en passion för försäkring karakteriserar Svedea. Bakom bolaget står International Insurance Company of Hannover Ltd, helägt dotterbolag till ett av världens största återförsäkringsbolag – Hannover Re.

Svedea erbjuder:

Båtförsäkring
MC försäkring
Entusiastbilsförsäkring
Skoterförsäkring
ATV Försäkring
Gruppförsäkring

Just nu kan det ta något längre tid.