2010-12-14

Rolf Röstlund blir chefsunderwriter hos Svedea

Ytterligare en toppkraft har rekryterats till nystartade Svedea Specialförsäkring. Rolf Röstlund lämnar Gjensidige och tillträder som chefsunderwriter hos Svedea. Entreprenörsandan och den högt ställda målsättningen lockar.

Rolf Röstlund har mer än tjugo års erfarenhet som underwriter, bland annat hos Trygg-Hansa, Länsförsäkringar, Moderna Försäkringar och nu senast hos Gjensidige.

– Rolfs gedigna försäkringskompetens, både vad gäller premiesättning och villkor, i kombination med stort systemkunnande passar oss som hand i handsken, säger Pär Pettersson VD i Svedea.

– Entreprenörsandan lockar. Att få vara med och bygga ett bolag som Svedea, där möjligheterna är fler än begränsningarna, kan inte bli mer intressant, säger Rolf Röstlund.

Rolf Röstlund tillträder sin tjänst i februari 2011.

För mer information:
Pär Petterson, VD Svedea Specialförsäkring, 070-773 17 07 par.pettersson@svedea.se

Svedea Specialförsäkring är ett nischat bolag med en tydlig ambition: Att bli nummer ett i de marknadssegment där bolaget är verksamt. Högt engagemang, starkt kundfokus och en passion för försäkring karakteriserar Svedea. Bakom bolaget står Inter Hannover, helägt dotterbolag till ett av världens största återförsäkringsbolag – Hannover Re.