Just nu är det inte möjligt att räkna på företagsförsäkring eller företagsmotor. Välkommen tillbaka!

Sök på Svedea.se

2014-04-08

Rekordstort intresse för MC-stipendiet

För tredje året i rad utlyser Svedea ett stipendium som ger blivande hojåkare en kostnadsfri intensivkurs för mc-körkort. Hittills har stipendiet hjälpt ett tiotal personer att förverkliga sina mc-drömmar och intresset för stipendiet växer stadigt. I år har mer än 900 ansökningar kommit in.

Svedea inrättade MC-stipendiet 2012 för att bidra till att fler skaffar sig behörighet att köra motorcykel. Stipendiet ger en kostnadsfri intensivkurs för mc-kort och har hittills hjälpt elva personer att ta sig ut på vägarna. Årets ansökningsperiod startade i samband med MC-mässan i januari och intresset har varit väldigt stort – över 900 har ansökt. Och det finns fortfarande möjlighet att söka, sista ansökningsdag är den 14 april.

– Vi vill ge fler möjlighet att uppleva glädjen i att köra motorcykel. De stora antalet ansökningar visar att det är många som går i tankar om att ta mc-körkort men visar också att det finns mycket som gör att det inte blir av, säger Olle Molin, operativ chef motor på Svedea. Det känns riktigt bra att vi genom MC-stipendiet så konkret kan hjälpa några över tröskeln och bidra till återväxten bland mc-åkare.

Årets stipendium kommer att delas ut till sex personer som får gå en intensivkurs under två veckoslut, 23–25 maj samt 31 maj–3 juni. Utbildningen genomförs i samarbete med i samarbete med BA Trafikskola i Jönköping. För att kunna söka stipendiet krävs att man är minst 24 år gammal, har B-körkort och baskunskaper i mc-körning. Vilka årets stipendiater blir meddelas den 15 maj.

Olle Molin, operativ chef motor, 08-790 04 10, olle.molin@svedea.se

Svedea är ett nischat bolag med en tydlig ambition: Att bli nummer ett i de marknadssegment där bolaget är verksamt.Högt engagemang, starkt kundfokus och en passion för försäkring karakteriserar Svedea. Bakom bolaget står International Insurance Company of Hannover Plc, helägt dotterbolag till ett av världens största återförsäkringsbolag – Hannover Re.

Svedea erbjuder:

Båtförsäkring