Premiär för märkesförsäkring för båtar med Suzuki-motorer

Inför Båtmässan lanserar nu KGK Motor (generalagent för Suzuki utombordare) och Svedea en särskilt framtagen märkesförsäkring för båtar med Suzuki-motorer. Försäkringen kan tecknas hos auktoriserade återförsäljare.

Nu kan den som äger eller köper en båtmotor från Suzuki teckna en förmånlig märkesförsäkring för sin båt tack vare ett samarbete mellan Svedea och KGK Motor. Försäkringen finns i två olika omfattningar och innehåller bland annat allriskförsäkring, assistans samt stilleståndsersättning om båten blir obrukbar längre än 20 dagar under högsäsong.

– Att vi nu kan erbjuda båtförsäkring för ytterligare ett stort motorfabrikat känns väldigt bra. Vårt mål är som alltid att skapa trygghet för kunderna och snabbt hjälpa dem tillbaka på sjön om något skulle hända, säger Göran Södergren, Produktchef för båtförsäkring på Svedea.

–Jag ser fram emot samarbetet och tycker det känns tryggt och bra att kunna erbjuda våra kunder denna försäkring tillsammans med just Svedea då jag vet hur bra de är på båtförsäkringar, säger Lars Johansson, Affärsenhetschef på Suzuki marin.

Suzuki båtförsäkring kan tecknas hos auktoriserade Suzuki-handlare. Mer information finns på svedea.se

Göran Södergrenproduktchef båtförsäkring08-790 03 11goran.sodergren@svedea.se

Just nu kan det ta något längre tid.
Varmt välkommen att ringa oss.
Vi besvarar dina frågor om allt som rör försäkringar och mer därtill.
Mina sidor kan du logga in för att se dina försäkringar, skriva ut försäkringsbrev och ändra dina kontaktuppgifter.