Peter Forsberg – Svedeas nya ambassadör. Foto: Magnus Ragnvid / www.ragnvid.com

2020-12-07

Peter Forsberg blir ambassadör för Svedea

Hockeylegendaren Peter Forsberg blir ny ambassadör för snabbt växande Svedea som erbjuder försäkringar för fritidsprodukter som motorcykel, båt och snöskoter men också för bil, djur och småföretag. Peter kommer att synas i Svedeas kommunikation från våren 2021.

Svedea är ett bolag som sätter kunden i centrum och som två år i rad kunnat stoltsera med utmärkelsen ”Sveriges Nöjdaste Kunder”. Detta efter att ha placerat sig i topp i Svenskt Kvalitetsindex kundnöjdhetsundersökningar. För att nå ut med det budskapet använder Svedea en bred mediamix och en kraftigt ökad marknadsnärvaro.

– Vi har länge umgåtts med tanken att associeras med ett känt ansikte och när vi kom i kontakt med Next Level Group och Peter kände vi direkt att vi hittat rätt person att representera det vi står för. Vi är ett hårt arbetande lag med fötterna på jorden och tycker alltid att vi kan göra lite mer. Och det är så vi känner Foppa, säger Jonas Roberts, vd på Svedea.

Svedea har nu ingått ett flerårigt avtal med Next Level Group och Peter Forsberg, en av världens genom tiderna bästa hockeyspelare, som kommer att vara ambassadör för utmanaren inom försäkring i Sverige.

– Jag är själv kund hos Svedea och vet att de tar hand om sina kunder och är ett schyst bolag. Det är viktigt för mig som ambassadör att vi har en gemensam syn på vad som är viktigt. Jag gillar när man är rak och håller det man lovar, säger Peter Forsberg.

Det var managementbyrån Next Level Group, som företräder Peter Forsberg och många andra stora idrottsprofiler, som identifierade Svedea som en tänkbar samarbetspartner.

– Det här samarbetet känns väldigt rätt och vi på Next Level Group är stolta över att vara med och presentera detta. Jag är inte det minsta förvånad över att Svedea vunnit utmärkelsen ”Sveriges Nöjdaste Kunder” de två senaste åren. Auran av att göra allt på ett riktigt sätt genomsyrar hela företaget, säger Jonas Ahnlund, försäljnings- och marknadsdirektör på NLG.

För de kommande produktionerna samarbetar Svedea med reklambyrån Holy och filmregissören Oskar Gullstrand.