På Svedea kommer hunden med till jobbet

Svedea erbjuder försäkringar för bil, motorcykel, snöskoter, ATV, företag och sedan snart ett år tillbaka hund och katt. För att förenkla för medarbetare som är hundägare startar Svedea nu ett särskilt kontor där även hundar är välkomna. Mindre stress för både hundar och hundägare väntas bli resultatet.

På Svedea lever man som man lär. Arbetar man med djurförsäkring är det naturligt att också ha djur i familjen. För att göra tillvaron enklare för hundägare öppnar Svedea nu ett särskilt hundkontor där medarbetare som har hund hjälps åt med den dagliga tillsynen.

– Vi gör en helhjärtad satsning på hundförsäkring och det här är en förlängning av det. Att göra det möjlighet att ta med hunden till jobbet ser vi som ett sätt att underlätta vardagen för de som jobbar hos oss. Vi vill ha passionerad personal som verkligen kan hundförsäkring och då är det självklart att många har hund. Dessutom tror vi att hundkontoret gör Svedea till en ännu attraktivare arbetsplats, säger Odd Einar Bruem, chef för djurförsäkring och ansvarig för hundkontoret.

Hundar på jobbet är ett fenomen som växer och det finns undersökningar som visar att det minskar stressnivån hos de anställda.

– Jag är jätteglad att jag kan ta med Loffe till jobbet, det är verkligen en extra bonus. Tidigare var han hemma själv på dagarna och så tog en hundrastare ut honom mitt på dagen. Nu får jag mer tid med honom och slipper oroa mig över hur han har det, säger Frida Sjöquist, ägare till golden retrievern Loffe och en av de anställda som har hunden på hundkontoret.

Odd Einar Bruem, ansvarig för hundkontoret, 08-790 03 33, oddeinar.bruem@svedea.se

Just nu kan det ta något längre tid.