Ovanligt många Harley-Davidson-stölder

Stölderna av Harley-Davidson-motorcyklar har ökat i södra Sverige visar siffror från Larmtjänst. Hittills i år har sex H-D efterlysts, att jämföra med en under samma period 2013.

Just nu stjäls ovanligt många Harley-Davidson-motorcyklar i södra Sverige. Enligt siffror från Larmtjänst har sex Harley-Davidson motorcyklar till ett totalt värde av över en miljon stulits sedan årsskiftet. Motsvarande period förra året stals endast en Harley-Davidson i samma område.

– Det är för många och för koncentrerat för att det ska vara en slump. Det är alarmerande att stölderna plötsligt ökar så mycket och det kan tyda på något organiserat. Vi uppmanar alla H-D-ägare att vara extra vaksamma, säger Olle Molin, operativ chef motor på Svedea.

Olle Molin, operativ chef motor på Svedea, 08-790 04 10, olle.molin@svedea.se

Svedea är ett nischat bolag med en tydlig ambition: Att bli nummer ett i de marknadssegment där bolaget är verksamt.Högt engagemang, starkt kundfokus och en passion för försäkring karakteriserar Svedea. Bakom bolaget står International Insurance Company of Hannover Plc, helägt dotterbolag till ett av världens största återförsäkringsbolag – Hannover Re.

Svedea erbjuder:

Båtförsäkring