Odd Einar Bruem blir djurförsäkringschef på Svedea

Odd Einar Bruem har rekryterats till Svedeas nya satsning på hund- och kattförsäkring. Han blir chef för det nya produktområdet och tillträder senare i vår. Odd Einar Bruem kommer närmast från Agria Djurförsäkring där han varit skadechef.

Odd Einar Bruem blir ny chef för området djurförsäkring hos Svedea. Han är en hängiven hundvän och kommer närmast från Agria där han varit anställd sedan 2007, under de senaste åren som skadechef. På Svedea kommer Odd Einar Bruem att axla rollen som ansvarig för det framväxande produktområdet.

– Det är en spännande resa som Svedea står inför och jag ser fram emot att få vara med från start, säger Odd Einar Bruem. Den entreprenöriella företagskulturen som ligger bakom Svedeas framgångar på andra specialområden har gjort stort intryck på mig. Jag tycker att vi har riktigt goda förutsättningar att erbjuda ett djurförsäkringskoncept som tilltalar hund- och kattägare.

– Vi är mycket nöjda med att Odd Einar kommer till oss för att leda vår satsning på hund- och kattförsäkring, säger Jonas Roberts, chef för privatförsäkring på Svedea. Odd Einar bidrar med en stark förankring i djurvärlden och har en gedigen erfarenhet av djurförsäkring.

– Svedea vill göra skillnad på marknaden och vi vet att det krävs gedigen kunskap om djur och försäkring för att lyckas. Med rekryteringarna av Odd Einar Bruem, Anders Mellberg och Stefan Marteliisson är grunden lagd och fler rekryteringar är på gång. Vi är övertygade om att våra nya kollegers djupa kunskap inom djurförsäkring tillsammans med Svedeas expertis inom underwriting och modern distribution kommer att visa att det finns utrymme för fler aktörer inom djurförsäkring, säger Jonas Roberts.

Jonas Roberts, chef för privatförsäkring på Svedea, 08-790 03 10, jonas.roberts@svedea.se

Vi svarar normalt inom 1 arbetsdag
Varmt välkommen att ringa oss.
Vi besvarar dina frågor om allt som rör försäkringar och mer därtill.
Mina sidor kan du logga in för att se dina försäkringar, skriva ut försäkringsbrev och ändra dina kontaktuppgifter.