2014-01-28

Nyhet för båtägare: unik drulleförsäkring

Svedea fortsätter att utmana båtförsäkringsbranschen med konkurrenskraftiga produkter. Nu har bolaget lyssnat på marknaden och erbjuder en allriskförsäkring för båtägare. Den har liknande omfattning som den allrisk som kan ingå i en hemförsäkring vilket är unikt inom svensk båtförsäkring. Försäkring med allrisk kan tecknas från januari 2014.

Till de flesta hemförsäkringar kan man välja till allrisk, ofta kallad drulleförsäkring, som ersätter olyckor orsakade av klumpighet och oaktsamhet. Som första svenska bolag erbjuder nu Svedea ett lika omfattande skydd för båtägare, vilket många efterfrågat. I bolagets XL- och XXL-försäkring ingår nu en allrisk som ersätter plötsliga och oförutsedda skador på båt, lös båtutrustning och personlig lösegendom som till exempel kläder och fiskeutrustning.

– Det här innebär att våra kunder kan få ersättning om de till exempel tappar mobilen eller kapellet i sjön, spiller olja på dynorna eller krossar vindrutan med båtshaken. Jag vet av egen erfarenhet hur lätt något kan gå fel när det gungar på sjön så det känns riktigt bra att kunna ersätta kunderna även i sådana fall, säger Göran Södergren, produktchef båt på Svedea.

På kort tid har Svedea gjort sig ett namn inom båtförsäkring och det här är inte första gången bolaget ligger i framkant när det gäller produktutveckling. Svedea var även först med att slopa det för försäkringsbranschen typiska undantaget för frys- och isskador.

Göran Södergren, produktchef båt på Svedea, 08-790 03 11, goran.sodergren@svedea.se

Svedea är ett nischat bolag med en tydlig ambition: Att bli nummer ett i de marknadssegment där bolaget är verksamt.Högt engagemang, starkt kundfokus och en passion för försäkring karakteriserar Svedea. Bakom bolaget världens tredje största återförsäkringskoncern – Hannover Re.

Mc-försäkring
ATV-försäkring