Nya märkesförsäkringar för Piaggio, Vespa, Gilera, Aprilia och Moto Guzzi

Svedea fortsätter satsningen på märkesförsäkringar i samarbete med generalagenter. Under januari lanserar man nya märkesförsäkringar för SPG Imports fem italienska varumärken. Försäkringarna är utvecklade i nära samarbete mellan Svedea och SPG med målsättningen att bli det självklara försäkringsvalet för ägare av Piaggio, Vespa, Gilera, Aprilia och Moto Guzzi.

– Vi är mycket nöjda över att även SPG väljer att utforma märkesförsäkringar tillsammans med Svedea. Vi är båda nischaktörer på den svenska mc-marknaden och har samma syn på vad som är en bra försäkring och vad den ska innehålla, säger Olle Molin, operativ chef på Svedea Motorförsäkring.

– Svedea övertygade genom ett stort engagemang och en vilja att hitta lösningar som passar våra märken och mc-ägarnas behov. Vi är glada att kunna erbjuda riktigt bra försäkringsprodukter till våra kunder, säger Fredrik Högberg, Brand Manager på SPG.

Svedea erbjuder nu märkesförsäkring för Kawasaki, Harley-Davidson, Piaggio, Vespa, Gilera, Aprilia och Moto Guzzi. Totalt sju mc-märken som tillsammans står för 25% av den svenska nyförsäljningen.

De nya märkesförsäkringarna kommer att kunna tecknas genom auktoriserade SPG återförsäljare
från januari 2012.

Olle Molin, operativ chef, Svedea Motorförsäkring, 08-790 04 10, olle.molin@svedea.se
Fredrik Högberg, Brand Manager, SPG, 070-753 03 04, fredrik.hogberg@spgmotor.se

Svedea Specialförsäkring är ett nischat bolag med en tydlig ambition: Att bli nummer ett i de marknadssegment där bolaget är verksamt. Högt engagemang, starkt kundfokus och en passion för försäkring karakteriserar Svedea. Bakom bolaget står Inter Hannover, helägt dotterbolag till ett av världens största återförsäkringsbolag – Hannover Re.

Just nu kan det ta något längre tid.
Varmt välkommen att ringa oss.
Vi besvarar dina frågor om allt som rör försäkringar och mer därtill.
Mina sidor kan du logga in för att se dina försäkringar, skriva ut försäkringsbrev och ändra dina kontaktuppgifter.