Ny märkesförsäkring för Kawasakis vattenskotrar

Nu lanserar Svedea och Kawasaki Sverige en ny märkesförsäkring för Kawasakis vattenskotrar. Försäkringen gäller Kawasakis hela nuvarande modellprogram men även begagnade Kawasaki vattenskotrar. Den nya märkesförsäkringen kan tecknas genom auktoriserade Kawasaki-återförsäljare från 1 mars 2015.

Svedea och Kawasaki samarbetar sedan 2011 kring märkesförsäkringar för Kawasakis motorcyklar och ATV. Nu utökas samarbetet till att omfatta även Kawasakis modellprogram för vattenskotrar, från den minsta STX 15 till toppmodellen 310 LX. Försäkringen som även gäller begagnade Kawasaki vattenskotrar kan tecknas hos auktoriserade Kawasaki-återförsäljare från 1 mars 2015.

Försäkringen gäller med nyvärdesersättning vid stöld eller totalskada hela första året och för skador på vattenskoterns delar under de två första åren. För den som håller vattenskotern inlåst nattetid ger Svedea 25 % rabatt på premien.

– Vattenskoter är ett växande segment hos oss och vi vill kunna erbjuda ett bra försäkringsskydd till våra kunder. Erfarenheterna av att samarbeta med Svedea kring försäkring för motorcykel och ATV är mycket positiva och att utöka samarbetet med försäkring för vattenskoter känns därför naturligt, säger Johan Lyckman, marknadsansvarig på Kawasaki.

– Vi är glada över att kunna samarbete med Kawasaki även kring försäkring för vattenskoter, säger Göran Södergren, produktchef för båtförsäkring hos Svedea. Det är en av marknadens bredaste försäkringar till ett mycket konkurrenskraftigt pris. Har man möjlighet att låsa in vattenskotern nattetid så får man riktigt mycket försäkring för pengarna.

Göran Södergren, produktchef för båtförsäkring hos Svedea, 08-790 03 11, goran.sodergren@svedea.se

Johan Lyckman, marknadsansvarig på Kawasaki, 08-464 02 20, j.lyckman@kawasaki.se

Just nu kan det ta något längre tid.
Varmt välkommen att ringa oss.
Vi besvarar dina frågor om allt som rör försäkringar och mer därtill.
Mina sidor kan du logga in för att se dina försäkringar, skriva ut försäkringsbrev och ändra dina kontaktuppgifter.