Rolf, Christina och Kristian.

2019-05-02

Ny chefsunderwriter till Svedea företag

I maj går Svedeas chefsunderwriter företag, Rolf Röstlund, i pension efter imponerande 45 år i branschen. Han ersätts av Kristian Sundén som får rollen som ansvarig för pris, produkt och underwriting på företag. Kristian kommer närmast från en tjänst som senior property UW på AIG.

Rolf startade sin karriär som underwriter på Trygg-Hansa redan 1974 och har sedan dess hunnit med att arbeta på många namnkunniga försäkringsbolag. Till Svedea kom Rolf 2011 då han tillträdde tjänsten som chief underwriter commercial.

– Visst känns det lite vemodigt att lämna Svedea och alla arbetskamrater efter drygt åtta år. Men jag är tacksam över att fått uppleva en väldigt spännande period i ett företag som verkligen skiljer sig från mängden. Samtidigt känns det tryggt att lämna över till en så kompetent efterträdare som Kristian, säger Rolf Röstlund, chefsunderwriter företag på Svedea.

Kristian Sundén tillträder tjänsten som ansvarig för pris, produkt och underwriting på företagsavdelningen den 2 maj. Han kommer närmast från AIG, där han arbetat som senior underwriter på egendomsavdelningen.

– Roffe har både varit en stor personlighet och kunskapsbas för Svedea som vi självfallet kommer att sakna. Samtidigt kommer Kristian in med nya kunskaper, tankar och idéer som hjälper oss att ta nya stora kliv framåt, säger Christina Almtun, affärsområdeschef företag på Svedea.

Christina Almtun

Affärsområdeschef företag