2021-08-23

Ny chef för Svedeas kundservice

Henrik Levinson är ny chef för kundservice på Svedea. Han kommer närmast från telekomoperatören Tre och rollen som Head of Channel Support. Henrik Levinson börjar på Svedea under augusti 2021.

Svedea är ledande inom försäkring av fritidsprodukter (mc, båt, vattenskoter, snöskoter och ATV) och har ca 300 000 kunder. Bolaget som under de två senaste åren fått utmärkelsen ”Sveriges nöjdaste kunder” av Svenskt Kvalitetsindex lägger stort fokus vid att leverera snabb, expertkunnig och personlig service.

– Våra kundvolymer växer kraftigt år för år och för att även framöver kunna erbjuda en förstklassig kundupplevelse vill vi satsa ännu mer på att utveckla såväl den personliga som den digitala servicen till våra kunder. Henriks syn på kundservice och gedigna erfarenhet av att jobba med teknik i framkant kommer göra skillnad för Svedea och våra kunder säger Sverker Söderholm, Head of Operations på Svedea.

Henrik Levinson har lång erfarenhet från ledande positioner inom kundservice och IT. På Tre ansvarade han för all 2nd line och teknikutveckling för bolagets kundservice. Innan dess har han arbetat på bland annat Fujitsu och Dell Computers.

– Alla bolag vill ha nöjda kunder men långt ifrån alla fattar vad som krävs för att lyckas. Det genuina engagemang kring kundnöjdhet som finns på Svedea imponerar på mig och det känns verkligen som en förmån att få leda verksamheten till nästa nivå av kundservice, säger Henrik Levinson om den nya rollen som ledare för Kundnavet på Svedea.

Sverker Söderholm

Head of Operations