2017-01-26

Nu finns drulleförsäkring även för mc

Svedea lanserar nu allrisk i sin mc-försäkring vilket innebär att även motorcyklister kan få ersättning för oturshändelser, till exempel om man tankar fel eller tappar bort sin nyckel.

I samband med MC mässan presenterar Svedea en nyhet i sin försäkring. Som första bolag i branschen har man infört allrisk – ofta kallat för drulle – i mc-försäkringen.

– Den här typen av skydd är något som många mc-förare redan tror att de har så det känns viktigt att nu kunna ge dem det. I vår senaste kundundersökning* var det så många som 40 % som sa att de tror att en borttappad nyckel eller feltankning täcks av mc-försäkringen, säger Stefan Karlsson, produktansvarig för mc-försäkring på Svedea.

Från och med 26 januari ingår allrisk i Svedeas halv- och helförsäkring, både för de kunder som redan har mc-försäkring hos bolaget och för de som tecknar ny försäkring. Det innebär att kunder kan få ersättning för till exempel feltankning och borttappad nyckel. Allrisken gäller även för personliga tillhörigheter, till exempel dator eller mobil, som man har med på mc-turen.

Mer information om Svedeas mc-försäkring

* Kundundersökningen genomfördes som en webbenkät i januari 2017 och besvarades av nästan 10 000 mc-ägare.

Stefan Karlsson, produktansvarig för mc-försäkring, 08-790 03 17, stefan.karlsson@svedea.se

Anders Brändström