Just nu är det inte möjligt att räkna på företagsförsäkring eller företagsmotor. Välkommen tillbaka!

2010-12-17

Interboat väljer Svedea Båtförsäkring

Sveriges ledande båthandlarkedja, Interboat, väljer Svedea Båtförsäkring som partner för båtförsäkringar. Avtalet är ett viktigt insteg på marknaden och innebär att nystartade Svedea Båtförsäkring redan efter årsskiftet kommer att representeras på 15 platser över hela landet.

Interboat har funnits i mer än 25 år och är Sveriges ledande kedja av båthandlare. Försäljningsställen finns från Luleå i norr till Karlshamn i söder. Närmare 50 av båtbranschens starkaste varumärken representeras genom Interboat.

– Vi är en ny aktör på marknaden och de första affärerna är av stor betydelse för oss. Att vi nu blir partner till den största båthandlarkedjan är naturligtvis en stor fjäder i hatten för oss. Vi är mycket glada idag, säger Jonas Roberts, affärsområdeschef på Svedea.

– Vår ambition är att bli nummer ett i de segment där vi är verksamma och affären med Interboat är ett tydligt kvitto på att vi tänker och agerar rätt. Vi har branschens båtkunnigaste medarbetare, det är en av nycklarna, säger Pär Pettersson, VD på Svedea.

För båtbranschen är det viktigt att kunna erbjuda sina kunder trygga försäkringslösningar med bra kundservice och effektiv skadehantering. Båtsäsongen är kort och då duger det inte med tröga processer och långa stillestånd.

– Interboat agerar långsiktigt i det vi gör. Vi har ett gott renomme att förvalta och då är det viktigt att de vi samarbetar delar vår uppfattning om vad som är viktigt. På Svedea har man både erfarenhet och rätt inställning vilket vi uppskattar, säger Johnny Nilsson, VD Interboat.

För mer information:
Jonas Roberts, 070-712 50 47, jonas.roberts@svedea.se
Johnny Nilsson, 0706-98 27 27, johnny.nilsson@interboat.se

Svedea Specialförsäkring är ett nischat bolag med en tydlig ambition: Att bli nummer ett i de marknadssegment där bolaget är verksamt. Högt engagemang, starkt kundfokus och en passion för försäkring karakteriserar Svedea. Bakom bolaget står Inter Hannover, helägt dotterbolag till ett av världens största återförsäkringsbolag – Hannover Re.