Harley-Davidson® väljer Svedea

Harley-Davidson® är ett av världens starkaste och mest mytomspunna varumärken. Nu är det klart att Svedea blir försäkringspartner på den svenska marknaden. Den nya märkesförsäkringen heter HARLEY | RIDER INSURANCE™.

Få motorcykelmärken är så laddade med känslor och värden som Harley-Davidson®. Med en klassisk design och ett unikt motorljud har motorcykeln tagit en position som det rebelliska och frihetssträvande alternativet. Att Harley-Davidson® nu väljer Svedea – något av en rebell på den svenska försäkringsmarknaden – känns som ett logiskt val.

– Vi är naturligtvis väldigt glada och stolta över att samarbeta med Harley-Davidson®, ett av världens äldsta och mest kända motorcykelmärken. Det finns knappast något märke som förknippas lika starkt med passion, vilket ligger helt i linje med hur vi förhåller oss till både motorcyklar och försäkringar, säger Stefan Karlsson, produktchef mc-försäkring, Svedea.

HARLEY | RIDER INSURANCE™ innehåller flera fördelar för motorcykelägaren, bland annat:

• Alla reparationer sker med originaldelar hos auktoriserad verkstad.
  • Extra förmånligt pris för medlemmar i H.O.G.®
  • Allrisk – unik drulleförsäkring om man tankar fel eller tappar bort nycklarna.
  • Snabb skadereglering – ersättning vid stöld redan efter 15 dagar.

– Svedea och deras historia med Harley-Davidson® i Sverige gjorde det till ett lätt val när vi skulle börja med HARLEY | RIDER INSURANCE™. De har sedan tidigare en väletablerad kontakt med våra återförsäljare och verkstäder vilket ger våra kunder en stor trygghet, säger Peter Dean, Harley-Davidson Financial Services.

HARLEY | RIDER INSURANCE™ märkesförsäkring kan köpas från 1 juni.

Läs mer om HARLEY | RIDER INSURANCE™ märkesförsäkring.

Stefan KarlssonProduktchef mc-försäkring08-790 03 17stefan.karlsson@svedea.se

Just nu kan det ta något längre tid.