Sök på Svedea.se

2012-12-06

Flipper Marin och Svedea tänker nytt kring båtförsäkring

Stockholmsområdets största båthandlare, Flipper Marin, erbjuder tillsammans med Svedea Båtförsäkring ett enklare båtägande. Att hitta rätt försäkring upplevs av många som krångligt, därför bakar man nu in försäkringen direkt i båtpriset. Erbjudandet gäller båtar från ledande varumärken som Flipper, Aquador och Buster.

Flipper Marin är Stockholmsområdets ledande båthandlare och säljer fler än 250 båtar varje år. Trots dystra tongångar i stora delar av branschen har Flipper Marin under de senaste åren ökat sin omsättning och ser ljust på framtiden. En av förklaringarna till framgången är att man lyssnar noga på marknadens behov och anpassar sin verksamhet därefter.

– I Sverige finns ett stort intresse för båtliv men många drar sig för att skaffa båt då man tror att det är tidskrävande och krångligt. Vi vill visa att båtägandet kan vara enkelt och hjälper våra kunder även efter det att båten lämnat försäljningshallen. Att inkludera båtförsäkring i båtköpet är ett exempel på detta, säger Christer Rexholt på Flipper Marin.

Det är Svedeas XL-försäkring som kommer med vid köpet på Flipper Marin. Försäkringen gäller i sjön året runt och innehåller förutom standardmomenten också bland annat olycksfalls- och stilleståndsförsäkring samt assistans.

– På Flipper Marin tänker man som vi. Det ska vara enkelt att skapa trygghet kring båtägandet och att redan vid köpet kunna bocka av försäkringsfrågan tror vi tilltalar dagens tidspressade båtägare, säger Göran Södergren, försäljningschef på Svedea Båtförsäkring.

Försäkring på köpet kan tecknas genom Flipper Marin från 1 februari 2013

Göran Södergren, försäljningschef Svedea Båtförsäkring, 08-790 03 11, goran.sodergren@svedea.se
Christer Rexholt, Flipper Marin, 08-544 44 242, christer.rexholt@flippermarin.se

Svedea Specialförsäkring:

Svedea Specialförsäkring är ett nischat bolag med en tydlig ambition: Att bli nummer ett i de marknadssegment där bolaget är verksamt.

Högt engagemang, starkt kundfokus och en passion för försäkring karakteriserar Svedea. Bakom bolaget står International Insurance Company of Hannover Ltd, helägt dotterbolag till ett av världens största återförsäkringsbolag – Hannover Re.

Svedea erbjuder:

Båtförsäkring