Färsk undersökning visar att segelbåtsägare vinner på att byta försäkring

Att det lönar sig att jämföra vad det kostar att försäkra båten framgår tydligt av den premiejämförelse som Segelbåtsmagasinet Segling nyligen genomfört. Hela 12 försäkringsbolag har fått svara på vad det kostar att försäkra fem segelbåtar av varierande typ och i olika prisklasser. Svedea är i samtliga fall billigast.

Undersökningen visar på stora premievariationer mellan bolagen och att det verkligen lönar sig att jämföra sin försäkringspremie med andra bolag. Mest förmånligt är det hos Svedea som erbjuder lägst premie för samtliga båtar i undersökningen.

- Jag vågar påstå att de allra flesta vinner på att byta båtförsäkring till Svedea. Det bekräftas också i den här undersökningen, säger Jonas Roberts, affärsområdeschef på Svedea Båtförsäkring. Att Svedea erbjuder den lägsta premien för samtliga båtar, trots att vi i flera fall har en mer omfattande produkt än övriga bolag, borde öppna ögonen på många.

Segling har inte bara jämfört premier utan även tittat på omfattning, självrisker och ersättningsregler. Även här får Svedea mycket goda omdömen.

- Vi jobbar hårt för att erbjuda en bra produkt till rätt pris och anpassar oss också efter kundernas önskemål, säger Jonas Roberts. Att vår försäkring gäller i sjön året runt och att vi numera även ger vinterliggare skydd för frysskador uppskattas av kunderna vilket återspeglas i Seglings försäkringsreportage.

För mer information kontakta Jonas Roberts, 070-712 50 47, jonas.roberts@svedea.se

Svedea Specialförsäkring:

Svedea Specialförsäkring är ett nischat bolag med en tydlig ambition: Att bli nummer ett i de marknadssegment där bolaget är verksamt.

Högt engagemang, starkt kundfokus och en passion för försäkring karakteriserar Svedea. Bakom bolaget står Inter Hannover, helägt dotterbolag till ett av världens största återförsäkringsbolag – Hannover Re.

Svedea erbjuder:

Båtförsäkring