Sök på Svedea.se

2022-03-31

Carina Hopstadius ny HR-chef på Svedea

Snabbt växande Svedea har rekryterat Carina Hopstadius som HR-chef. Carina kommer närmast från Max Matthiessen där hon varit en del av företagsledningen med ansvar för förmedlarkoncernens HR-arbete de senaste 12 åren.

Svedea fortsätter sin tillväxt och har nu ca 230 medarbetare fördelat på kontoren i Stockholm, Hammarstrand, Växjö och Umeå. För den fortsatta utvecklingen av Svedea med målet att vara branschens mest attraktiva arbetsplats rekryterar bolaget nu Carina Hopstadius i rollen som HR-chef.

– Att medarbetarna är vår viktigaste resurs är naturligtvis helt givet, men det räcker inte att bara säga det, man måste odla en engagerande kultur och arbetsplats varje dag. Carina Hopstadius är känd som en handlingskraftig, säker och framåt ledare och det känns jättebra att få hälsa henne välkommen till Svedea, säger Jonas Roberts, vd på Svedea.

Övertygelsen om att en stark företagskultur föder engagemang hos medarbetarna och att det i sin tur leder till nöjda kunder är stark på Svedea. Under många år har engagemangsmätningar visat på rekordhöga nivåer och Svedea har under de senaste tre åren haft Sveriges nöjdaste kunder inom fordonsförsäkring enligt Svenskt Kvalitetsindex branschmätningar.

– Svedea sticker verkligen ut som ett bolag som ser företagskultur som en strategiskt viktig fråga. Att betrakta HR som ett sätt att utveckla affären passar mig alldeles utmärkt och jag ser mycket fram emot att få bidra på Svedeas fortsatta resa, säger Carina Hopstadius.

Carina Hopstadius tillträder tjänsten som HR-chef på Svedea i maj 2022.