Arronet väljer Svedea för märkesförsäkring

Den svenska båttillverkaren Arronet har tillsammans med Svedea Båtförsäkring tagit fram en skräddarsydd märkesförsäkring. Försäkringen tar hänsyn till att Arronets aluminiumbåtar ofta används under hela den isfria säsongen och gäller därför i sjön året om, utan förhöjd självrisk. Försäkringen kan tecknas för både nya och begagnade Arronetbåtar från maj månad.

Svedea Båtförsäkring har tillsammans med Östhammarbaserade båttillverkaren Arronet tagit fram en märkesförsäkring för företagets båtprogram. Försäkringen som finns i tre versioner – L, XL och XXL – gäller året om med samma självrisk om oavsett om båten ligger i sjön eller på land. XL innehåller även assistans utan självrisk samt olycksfalls- och stilleståndsersättning. Den mest omfattande versionen, XXL, innehåller dessutom ersättning vid maskinskada.

– Arronet gör båtar som tål tuffa tag och många av kunderna använder sin båt så länge det är isfritt. Båtägarna är i allmänhet erfarna och därför erbjuder vi samma självrisk året om, säger Göran Södergren, försäljningschef på Svedea Båtförsäkring.

– Det känns fint att kunna erbjuda våra kunder en skräddarsydd försäkring till ett konkurrenskraftigt pris. Våra båtar är konstruerade för att användas året runt vilket den nya märkesförsäkringen tar fasta på, säger Niklas von Arronet, VD på Arronet Teknik AB.

Märkesförsäkringen kan tecknas för både nya och begagnade Arronetbåtar från maj månad. Svedea och Arronet presenterar den nya försäkringen i samband med Seaside Weekend i Nacka Strand 17-19 maj.

Göran Södergren, försäljningschef Svedea Båtförsäkring, 08-790 03 11, goran.sodergren@svedea.se

Svedea Båtförsäkring är ett affärsområde inom Svedea Specialförsäkring, ett nischat bolag med en tydlig ambition: att bli nummer ett i de marknadssegment där bolaget är verksamt. Högt engagemang, starkt kundfokus och en passion för försäkring karakteriserar Svedea. Bakom bolaget står Inter Hannover, helägt dotterbolag till ett av världens största återförsäkringsbolag – Hannover Re.

Svedea erbjuder:

Båtförsäkring
Mc-försäkring
Skoterförsäkring
ATV-försäkring
Företagsförsäkring

Just nu kan det ta något längre tid.
Varmt välkommen att ringa oss.
Vi besvarar dina frågor om allt som rör försäkringar och mer därtill.
Mina sidor kan du logga in för att se dina försäkringar, skriva ut försäkringsbrev och ändra dina kontaktuppgifter.