Sök på Svedea.se

2011-03-04

Årets nyhet från Svedea är marknadens bredaste båtförsäkring

En enkel och mycket omfattande försäkring för nya och lite dyrare båtar är en välkommen nyhet från Svedea. Försäkringspaketet som heter XXL, kan tecknas direkt på plats när årets upplaga av Allt för Sjön går av stapeln.

Att teckna en båtförsäkring som erbjuder ett mycket brett skydd har hittills varit en komplicerad uppgift för svenska båtägare. Inte ens genom att komplettera med flera tilläggsmoment har kunderna kunnat försäkra sig om samma breda skydd som i Svedeas mest omfattande försäkringspaket, XXL.

– Att köpa ny båt är en stor investering för de flesta människor och då är det extra viktigt att ha ett försäkringsskydd som verkligen är brett. Framförallt för de kunder som köper en lite dyrare båt ser jag en XXL-försäkring närmast som en självklarhet, säger Jonas Roberts, affärsområdeschef, Svedea Båtförsäkring.

– Vår XXL-försäkring innehåller allt en båtägare behöver. Förutom de självklara skydden för sjöskador, transportskador, stöld, brand, ansvar och rättsskydd innehåller XXL maskinskadeförsäkring, olycksfall, stillestånd och assistans. Dessutom ingår personlig lösegendom med 2 % av försäkringsvärdet som standard.

– Att försäkringsskyddet gäller året runt i sjön är en stor fördel med alla våra försäkringar. Dessutom har vi generösa åldersavdrag och självrisker. Vi tillämpar inga åldersavdrag för motorbåtar de första två åren. Vid stöld och brand är självrisken alltid 5 000 kronor, även om båten är värd flera miljoner, säger Jonas Roberts.

För mer information:
Jonas Roberts, 070-712 50 47, jonas.roberts@svedea.se

Svedea Båtförsäkring är ett affärsområde inom Svedea Specialförsäkring, ett nischat bolag med en tydlig ambition: Att bli nummer ett i de marknadssegment där bolaget är verksamt. Högt engagemang, starkt kundfokus och en passion för försäkring karakteriserar Svedea. Bakom bolaget står Inter Hannover, helägt dotterbolag till ett av världens största återförsäkringsbolag – Hannover Re.

Anders

070-322 86 92 anders.brandstrom@svedea.se