Mascot Motor, Nässjö

2020-11-23

Årets mc-verkstad och Årets mc-handlare 2020 utsedda!

Svedea har för femte året i rad utnämnt Årets mc-verkstad och Årets mc-handlare. Till grund för resultatet ligger mc-ägarnas uppfattning om bemötande, service och kvalitet. Årets vinnare är MC-Guiden i Vetlanda och Mascot Motor i Nässjö.

Svedea har ett passionerat förhållande till motorcyklar och livet med hoj – vilket inbegriper såväl mc-handeln som mc-verkstäderna. Bolaget vill se en livskraftig bransch i ständig utveckling och instiftade därför utmärkelserna Årets mc-handlare och Årets mc-verkstad. Vinnarna utses baserat på mc-ägarnas upplevelser i butiker och verkstäder i samband med köp och reparationer.

– MC-Guiden och Mascot Motor är verkligen välförtjänta vinnare som båda har visat hög och jämn kvalitet under lång tid och har arbetat systematiskt och långsiktigt med att utveckla nöjdheten hos sina kunder. Noterbart i år är att Mascot Motor tar en pallplats i båda kategorierna samt att båda ettorna geografiskt nästan är grannar, säger Henrik Eurén, chef för partnersamarbeten på Svedea.

Årets mc-verkstad 2020

1. MC-Guiden, Vetlanda
  2. Gerts Cykel & Motor, Ängelholm
  3. Mascot Motor, Nässjö

Årets mc-handlare 2020

1. Mascot Motor, Nässjö
  2. GMC Karlstad, Karlstad
  3. Järvsö Motor, Järvsö

– I år firar Svedeas utmärkelser Årets mc-verkstad och Årets mc-handlare femårsjubileum och det är väldigt kul att se hur branschen har utvecklats genom åren. Vi får in fler och fler svar från kunderna och omdömena blir högre och högre för varje år. I årets webbenkät fick vi in drygt 4 300 svar, vilket tydligt visar hur viktigt kunderna tycker det är med bra service och hög kvalitet, säger Henrik Eurén.

För motiveringar och tidigare mottagare av utmärkelserna, läs mer här.

Henrik Eurén

Chef partnersamarbete