Vinnare i Årets mc-verkstad, Desmo Center/Motorrad Center i Stockholm.

2019-11-15

Årets mc-verkstad och Årets mc-handlare 2019 utsedda!

Svedea har för fjärde året i rad delat ut priserna Årets mc-verkstad och Årets mc-handlare. Det är mc-ägarnas uppfattning om bemötande, service och kvalitet som ligger till grund för resultatet. 2019 går utmärkelserna till Yamaha Center Västerås och Desmo Center/Motorrad Center Stockholm.

Svedea vill bidra till mc-branschens utveckling och har därför instiftat kvalitetsutmärkelserna Årets mc-verkstad och Årets mc-handlare. Gemensamt för båda utmärkelserna är att det är konsumenternas upplevelse i butiker och verkstäder som ligger till grund för resultatet. Fler än 2 900 personer har tyckt till om sin reparation eller mc-köp i en webbenkät med frågor om verkstädernas och säljarnas bemötande, service och kvalitet.

Priset för Årets mc-verkstad 2019 går till Desmo Center/Motorrad Center i Stockholm och priset som Årets mc-handlare tilldelas Yamaha Center i Västerås.

– Verkstäderna och handlarna är motorn för branschens gemensamma utveckling. Genom dessa två utmärkelser hoppas vi kunna bidra till att utveckla verkstädernas och handlarnas service och kvalitet. En stor del av de handlare och verkstäder som fått kundutlåtanden har uppenbarligen arbetat aktivt med kundupplevelsen, eftersom många har högre betyg än förra årets undersökning. Kundservice är en färskvara och det är otroligt viktigt att aldrig släppa sitt fokus från detta om man vill nå hela vägen, säger Henrik Eurén, chef för partnersamarbeten på Svedea.

Topp tre, Årets mc-verkstad 2019

1. Desmo Center/Motorrad Center, Stockholm
  2. Mascot Motor, Nässjö
  3. Kenneths MC, Göteborg

Topp tre, Årets mc-handlare 2019

1. Yamaha Center, Västerås
  2. Alternativ1 MC, Kalmar
  3. BikeTown, Gävle-Falun

– Det går inte att överskatta det fysiska mötet och hur viktigt det är för att skapa en positiv relation med kunderna, inte minst i dagens allt mer digitala värld. Ett attraktivt erbjudande räcker inte om inte kundupplevelsen i butik och verkstad gör skillnad! Årets urvalsprocess har visat att allt fler tagit detta på allvar. Det är också glädjande att fler kunder valt att lämna sina åsikter, säger Henrik Eurén.

Henrik Eurén

Chef partnersamarbete