Sök på Svedea.se

Marinkompaniet är Årets Marinsäljare 2020

2020-10-28

Årets Marinverkstad och Marinsäljare utsedda!

För fjärde gången har Svedea delat ut priserna Årets Marinverkstad och Årets Marinsäljare. Till grund för utnämningarna ligger båt- och vattenskoterägarnas uppfattning om bemötande, service och kvalitet. Bäst 2020 är Finessa Båtar i Trosa och Marinkompaniet i Karlshamn!

På Svedea älskar vi livet till sjöss. Men utan båthandlare, verkstäder och varv skulle båtlivet vara betydligt fattigare. För att bidra till marinbranschens utveckling instiftades därför utmärkelserna Årets Marinsäljare och Årets Marinverkstad som bygger på konsumenternas upplevelser i butiker och verkstäder i samband med reparationer samt köp av båtar och vattenskotrar.

– Årets båtsäsong har varit väldigt speciell med många nya båtägare som verkligen satt både handlare och verkstäder på prov. Det visar tydligt det rekordstora antal svar vi fått i de webbenkäter vi skickar ut med frågor om bemötande, service och kvalitet. Drygt 2 500 har svarat vilket visar hur stort värdet av bra kundbemötande är, säger Henrik Eurén, chef för partnersamarbeten på Svedea.

Topp tre, Årets Marinverkstad 2020

1. Finessa Båtar, Trosa
  2. JF Marin, Limhamn
  3. Smögen Marin, Smögen

Topp tre, Årets Marinsäljare 2020

1. Marinkompaniet, Karlshamn
  2. Kalix Maskiner Hugo Jacobsson AB, Kalix
  3. 1852 Marin & Fritid, Karlskrona

– Vinnarna i årets utmärkelse är utmärkta exempel på företag som verkligen tagit arbetet med kundupplevelsen på största allvar. De vet hur viktigt det är att skapa bra relationer med kunderna, både på kort och lång sikt. Riktigt glädjande är också att antalet omdömen ökar, liksom nivån på betygen. Det visar hur djupt förankrad insikten om bra kundservice är bland våra handlare och verkstäder, avslutar Henrik Eurén.

Henrik Eurén

Chef partnersamarbete